DEKRA 2010 | Które najmniej awaryjne?

Prius, Klasa B i Octavia to kompakty, które uzyskały od Dekry najlepsze noty za niską awaryjność w poszczególnych kategoriach przebiegu. Do pierwszej dziesiątki rankingu "Najlepszy ze wszystkich klas" zakwalifikowały się natomiast modele Audi, BMW, Forda, Skody Volvo i Volkswagena
Najmniej awaryjne auta Prius, Klasa B i Octavia uzyskały najlepsze noty za najmniejszą liczbę usterek Najmniej awaryjne auta w podsumowaniu raportu DEKRA to; Toyota Prius, Mercedes-Benz, Opel Corsa, Audi A4 oraz BMW. "Najlepsze ze wszystkich klas" jest Audi A6 Większość usterek zaobserwowali rzeczoznawcy w przypadku samochodów mini/małych, (udział 30,6%). Wyraźny odstęp dzieli je od vanów (26,3%), samochodów terenowych (25,9%), samochodów kompaktowych (24,9%) i klasy średniej (24,3%). Wyraźnie lepiej wypadły samochody sportowe/kabriolety, spośród których tylko co piąty (21,4%) wykazywał typowe usterki dla danego typu pojazdu używanego. Najmniej awaryjne kompakty to, do 50 000 km: Toyota Prius, od 50 000 do 100 000 km: Mercedes-Benz Klasy B, od 100 000 km do 150 000 km: Skoda Octavia. W innych klasach zwyciężyły: Klasa mini/auta małe:Opel Corsa i Toyota Yaris. Kompakty: Toyota Prius, Mercedes-Benz Klasy B. Klasa średnia: Audi A4. Klasa wyższa średnia: Audi A6. Samochody sportowe: Mazda MX-5. Samochody terenowe: BMW X3. Vany: Nissan Note. Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2010 najlepszy wynik uzyskał Opel Corsa D, który w 97,6% przypadków (kategoria do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na dalszych pozycjach uplasowało się natomiast Audi A4 oraz Mercedes Klasy C. W ubiegłym roku DEKRA wprowadziła kategorię "Najlepszy ze wszystkich klas", w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk we wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. Zwyciężyło Audi A6.

Już niedługo DEKRA opublikuje nowe dane dotyczące awaryjności samochodów, tymczasem przedstawiamy podsumowanie aktualnego raportu. Aby go sporządzić, rzeczoznawcy DEKRA ocenili dokumentację obejmującą ponad 15 mln głównych badań okresowych pojazdów z dwóch ostatnich lat. W raporcie ujęto dane dla 150 najważniejszych modeli pojazdów tylko wtedy, jeśli w danej grupie przebiegów przeprowadzono minimum tysiąc badań pojazdów.

Większość usterek zaobserwowali rzeczoznawcy w przypadku samochodów mini/małych, (udział 30,6%). Wyraźny odstęp dzieli je od vanów (26,3%), samochodów terenowych (25,9%), samochodów kompaktowych (24,9%) i klasy średniej (24,3%). Wyraźnie lepiej wypadły samochody sportowe/kabriolety, spośród których tylko co około piąty (21,4%) wykazywał typowe usterki dla danego typu pojazdu używanego.

Podobnie jak w latach ubiegłych okazało się ponownie, że wraz ze zwiększającym się przebiegiem gwałtownie wzrasta udział procentowy usterek w pojazdach. Przykładem tego są pojazdy z klasy kompaktów. Udział pojazdów wykazujących usterki, w grupie przebiegu od 100 000 do 150 000 km wynosi tutaj średnio 45,3%, i jest czterokrotnie wyższy niż w przedziale od 0 do 50 000 km. Udział poważnych usterek wzrasta nawet pięciokrotnie. Szczególnie mocno zwiększa się usterkowość w podzespołach: podwozie/układ kierowniczy, silnik/ekologia i układ hamulcowy, w przypadku których naprawy najczęściej są bardzo kosztowne.


Najmniej awaryjne kompakty

Oto kompakty, które w raporcie DEKRA 2010 uzyskały najlepszą ocenę za niską awaryjność w danych kategoriach przebiegu:

- do 50 000 km:
1. Toyota Prius (wskaźnik 95,8)
2. SEAT Leon (94,2)
3. Mazda3/Ford Focus (93,5)
5. Honda Civic (93,4)
średni wskaźnik awaryjności dla wszystkich aut w omawianej kategorii eksploatacyjnej to 88,7

- od 50 000 do 100 000 km:
1. Mercedes-Benz Klasy B (84,7)
2. VW Golf V/Jetta/Golf Plus (84,6)
3. Skoda Octavia (84,4)
4. Mercedes-Benz Klasy A (84,2)
5. SEAT Leon (83,4)
średni wskaźnik awaryjności dla wszystkich aut w omawianej kategorii eksploatacyjnej to 70,7

- od 100 000 km do 150 000 km:
1. Skoda Octavia (76,8)
2. VW Golf V/Jetta/Golf Plus (76,1)
3. Ford Focus (75,5)
4. Mercedes-Benz Klasy B (74,3)
5. Audi A3 (74,2)
średni wskaźnik awaryjności dla wszystkich aut w omawianej kategorii eksploatacyjnej to 54,7


Awaryjność w poszczególnych klasach

W innych klasach zwyciężyły:

Klasa mini/auta małe:
- Opel Corsa przed kolejno Smart Fortwo i Toyota Yaris (do 50 000 km)
- Toyota Yaris przed kolejno Renault Clio i Mazda2 (od 50 000 do 100 000 km)
- Honda Jazz przed kolejno Audi A2 i Ford Fiesta (od 100 000 do 150 000 km)

Kompakty:
- Toyota Prius przed kolejno SEAT Leon i Mazda3 (do 50 000 km)
- Mercedes-Benz Klasy B przed kolejno VW Golf/Jetta/Golf Plus i Skoda Octavia (od 50 000 do 100 000 km)
- Skoda Octavia przed kolejno VW Golf/Jetta/Golf Plus i Ford Focus (od 100 000 do 150 000 km)

Klasa średnia:
- Audi A4 przed kolejno Mercedes-Benz Klasy C i BMW Serii 3 (do 50 000 km)
- BMW Serii 3 przed kolejno Volvo S40/V50 i VW Passat (od 50 000 do 100 000 km)
- Volvo S40/V50 przed kolejno BMW Serii 3 i VW Passat (od 100 000 do 150 000 km)

Klasa wyższa średnia:
- Audi A6 przed kolejno Mercedes-Benz Klasy S i BMW Serii 5 (do 50 000 km)
- Audi A6 przed kolejno Audi A8 i Mercedes-Benz Klasy S (od 50 000 do 100 000 km)
- Audi A8 przed kolejno Audi A6 i BMW Serii 5 (od 100 000 do 150 000 km)

Samochody sportowe:
- Mazda MX-5 przed kolejno VW Eos i BMW Serii 6 Coupe/Cabrio (do 50 000 km)
- Mercedes SLK przed kolejno Opel Tigra Twin Top i BMW Z4 Cabrio/Coupe (od 50 000 do 100 000 km)
- Porsche 911 przed kolejno Mercedes-Benz CLK i Mazda MX-5 (od 100 000 do 150 000 km)

Samochody terenowe:
- BMW X3 przed kolejno Toyota RAV4 i Porsche Cayenne (do 50 000 km)
- Porsche Cayenne przed kolejno BMW X3 i Toyota RAV4 (od 50 000 do 100 000 km)
- BMW X3 przed kolejno VW Touareg i BMW X5 (od 100 000 do 150 000 km)

Vany:
- Nissan Note przed kolejno Skoda Roomster i Ford Galaxy/S-Max (do 50 000 km)
- Mazda5 przed kolejno SEAT Altea/Toledo i Ford Galaxy/S-Max (od 50 000 do 100 000 km)
- Opel Zafira przed kolejno VW Touran i Ford C-Max (od 100 000 do 150 000 km)

Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2010 najlepszy wynik uzyskał Opel Corsa D, który w 97,6% przypadków (kategoria do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na dalszych pozycjach uplasowało się natomiast Audi A4 oraz Mercedes Klasy C.


Najlepszy ze wszystkich klas

W ubiegłym roku DEKRA wprowadziła kategorię "Najlepszy ze wszystkich klas", w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk we wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. Oto pierwsza dziesiątka rankingu na podstawie danych DEKRA 2010:

- Audi A6 (nota 88,1%)
- BMW X3 (87%)
- BMW Serii 3 (86,8%)
- Volvo S40/V50 (86%)
- Volkswagen Passat (85,3%)
- BMW Serii 7 (84,9%)
- BMW Serii 5 (84,8%)
- Volkswagen Golf V/Jetta/Golf Plus (84,6%)
- Skoda Octavia (84,5%)
- Ford Focus (84%)

Źródło: IBRM Samar

Auto za 10 tysięcy złotych - CO WYBRAĆ?

Auto za 5 tysięcy złotych - ZOBACZ TUTAJ

Volkswagen Passat - ogłoszenia

Więcej o: