Parking.moto.pl - wszystkie samochody w jednym miejscu
Konkurs Traffic Prediction for Intelligent GPS Navigation został zorganizowany przez TunedIT oraz Uniwersytet Warszawski. Konkurs zorganizowany został na zlecenie Międzynarodowej Konferencji o Eksploracji Danych organizowanej przez IEEE, która odbędzie się w Sydney w Australii w dniach 14-17 grudnia 2010 roku.
Prawie 5 tysięcy zgłoszeń otrzymanych od członków społeczności naukowej z całego świata, pokazało, iż specjaliści zajmujący się sprawami ruchu drogowego stawili czoło wyzwaniu ulepszenia możliwości przewidywania natężenia ruchu poprzez odkrycie nowych algorytmów, które mogłyby zwiększyć trafność modelowania ruchu drogowego o nawet 60%, co istotnie wpłynęłoby na zarządzanie ruchem na ulicach miast.
Używając danych rzeczywistych z Warszawy, w skład których wchodziły między innymi przekazy dotyczące ruchu drogowego w audycjach radiowych oraz informacje pochodzące z urządzeń nawigacyjnych posiadanych przez indywidualnych kierowców, naukowcy musieli przewidzieć natężenie ruchu oraz lokalizację i nasilenie korków.
Zwycięskie zgłoszenia pochodzą z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych (Duke University) i Polski (Uniwersytet Warszawski). Rozwiązanie, które zaproponował Łukasz Romaszko z Uniwersytetu Warszawskiego, to specjalnie stworzony algorytm, generujący wartości oznaczające prawdopodobieństwo wystąpienia korka na każdej z ulic. Uwzględniania on obecną sytuację w mieście oraz wiele wcześniej przeprowadzonych symulacji i na ich podstawie ocenia szanse wystąpienia zatoru na poszczególnych ulicach. Oczywiście powyższy opis jest znacznie uproszczony, jednak algorytm ten okazał się być najskuteczniejszy ze wszystkich, które wzięły udział w konkursie. Łukasz Romaszko jest studentem drugiego roku informatyki na Uniwersytecie Warszawskim.
ZOBACZ TAKŻE: