Po wielu miesiącach spadków spowodowanych kryzysem gospodarczym, sprzedaż aut marek premium na rynku amerykańskim systematycznie rośnie. Lexus odrabia jednak straty wyjątkowo wolno. W czerwcu sprzedał o 2,7% więcej aut niż przed rokiem (17 332 egz.). Mercedes zanotował tymczasem 25-procentowy wzrost (18 997 szt.), a BMW - 15% (19 182 szt.). Mimo znacznych wysiłków, Audi nadal sprzedaje w USA poniżej 10 tys. aut miesięcznie (w czerwcu - 8 601, +14,3%).
Nie bez znaczenia dla amerykańskich klientów jest ofensywa obydwu niemieckich marek w segmencie hybryd, bogata oferta modeli oraz akcje serwisowe, które nieustannie trapią auta produkowane przez koncern Toyoty . Po aferze z blokującymi się pedałami gazu i wadliwymi matami podłogowymi, na jaw wyszły problemy Lexusa ze zbiornikami paliwa w modelu HS 250h, układem ESP (GX), nietrzymaniem toru jazdy (LS) oraz sprężynami zaworów w silnikach V8.
Historia kołem się toczy - Lexus - ZOBACZ TUTAJ