Duże auto z małym silnikiem

Jesienią do salonów trafi Superb GreenLine II generacji, czyli najbardziej ekologiczna wersja tego modelu

Pod maską znajduje się niewielki diesel (1.6 TDI) o mocy 105 KM, który spełnia normy EU5. Imponuje emisja dwutlenku węgla. Wielki Superb wydziela 114 g CO2/km co oznacza zużycie paliwa na poziomie 5 litrów. Dla porównania benzynowy Fiat Panda 1.2 emituje 155 CO2/km. Superb GreenLine II jest oszczędny dzięki systemowi START-STOP (zatrzymuje silnik w czasie postoju, np. na światłach). Ma też mniejszy prześwit oraz opony o niższym oporze toczenia. Zrezygnowano również z koła zapasowego jako wyposażenia standardowego (samochód jest wyposażony w zestaw do naprawy kół) i wykorzystano pięciobiegową ręczną skrzynię biegów z dłuższymi przełożeniami. Poza systemem START-STOP recepta na ekologiczną Skodę jest taka sama jak w poprzednich generacjach. Zatem można się spodziewać, że cena będzie bardzo zbliżona do zwykłej wersji z tym samym silnikiem.

ZOBACZ TAKŻE:

Dlaczego Polacy nie lubią Skody? - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Skoda Octavia - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA