Nie dbamy o auta

63% skontrolowanych pojazdów nie było przygotowanych do wakacyjnych podróży

Tuż przed okresem, w którym wiele rodzin wyjeżdża na coroczne wakacyjne podróże, firma Bridgestone po raz kolejny zwraca uwagę na kilka podstawowych zasad, które pomogą w poprawie bezpieczeństwa oraz przyczynią się do ochrony środowiska:

Sprawdź ciśnienie powietrza w oponach, zanim wyruszysz w wakacyjną podróż - Wartości zalecanego ciśnienia powietrza w oponach podane są na etykiecie informacyjnej umieszczonej za klapką wlewu paliwa, na krawędzi, we wnęce drzwi kierowcy lub w instrukcji obsługi samochodu. Kontrolę ciśnienia należy przeprowadzić, zanim opony rozgrzeją się podczas jazdy. Należy pamiętać, że ciśnienie musi być wyższe, jeżeli samochodem podróżować będzie wiele osób lub jeśli będzie on wiózł dużo bagażu.

Ciśnienie powietrza w oponach sprawdzaj również po podróży - Ciepło i przebyta odległość mogą wywierać równy wpływ na ciśnienie powietrza w oponach. Dlatego zaleca się kontrolowanie ciśnienia powietrza w oponach i głębokości bieżnika co miesiąc.

Nie przekraczaj zalecanego ciśnienia - Gdy opony rozgrzeją się podczas jazdy, ciśnienie w ich wnętrzu wzrośnie o 0,3 bara. Opony, które napompowano zbyt mocno mają mniejszą wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. Oto dobre porównanie: jeśli do lekko napompowanej piłki z tworzywa lekko dociśniemy igłę, to igła jedynie ugnie powierzchnię piłki nie przebijając jej. Jeśli to samo zrobimy z mocno napompowaną piłką, to dotknięcie igłą spowoduje natychmiastowe pęknięcie.

W dniach od 9 do 12 czerwca, spółki Bridgestone Belux oraz Bridgestone Europe łącząc swoje siły zorganizowały na parkingach Interparking oraz Woluwe Shopping Center największe z organizowanych dotychczas w Belgii badanie opon samochodowych. Dziś spółki ogłaszają wyniki badań, które objęły około 1.160 pojazdów oraz rady, które pozwolą zapewnić kierowcom bezpieczną podróż.

Przeprowadzone kontrole około 1.160 pojazdów przedstawiają niepokojące wyniki:

w 63% skontrolowanych pojazdów wykryto problemy z ciśnieniem powietrza w oponach lub ze zużyciem ogumienia,

w ponad połowie pojazdów (58%), w jednej lub w kilku oponach stwierdzono zbyt niskie lub zbyt wysokie (12%) ciśnienie,

w około 15% samochodów stwierdzono "poważne" problemy z oponami, a w niektórych z nich zmierzona głębokość bieżnika była niższa od granicy dozwolonej prawem.

Zalane okazje - uważaj na auta po powodzi - WIĘCEJ

Bo liczy się wnętrze - najlepsze kabiny - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Maserati - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.