Colin Chapman, założyciel firmy Lotus mawiał, że jak auto wyścigowe dojeżdża w całości do mety, to znaczy, że było za ciężkie. Jego obsesja na punkcie masy budowanych przez siebie aut pozwalała Lotusom osiągać sukcesy w sporcie. Według tej samej filozofii powstawały kolejne modele cywilne. Najlepszym przykładem są Caterhamy budowane w oparciu o licencję Lotusa na model Super Seven. Ich masa własna oscyluje w granicach 600 kg.
Problemy finansowe firmy spowodowały, że ta filozofia musi ulec zmianie. Aby wyjść na swoje przyszłe modele będą znacznie lepiej wyposażone, a więc i cięższe. Pierwszym Lotusem, który zostanie skonstruowany wg tej zasady będzie następca sławnego Esprita . Jego debiut odbędzie się podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Wzrost masy pociągnie za sobą konieczność stosowania mocniejszych silników, co oznacza także wyższą cenę gotowego auta. Lotus zdaje sobie z tego sprawę, ale jednocześnie podkreśla, ze nowy Esprit ma być równorzędnym rywalem dla luksusowych samochodów sportowych, jak Jaguar , czy Porsche . Czy ten plan się powiedzie przekonamy się za kilka miesięcy.
Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE