Marki premium rosną w siłę

Sprzedaż Audi na świecie wzrosła w maju o 14,6% w porównaniu do wyników sprzed roku, Mercedesa - o blisko 18%, a BMW - o 12,3%. Także Lexus i Jaguar mają powody do zadowolenia

W maju Audi sprzedało na całym świecie 94,9 tys. samochodów - o 14,6% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Duży wzrost odnotowano na rynku amerykańskim (9 205 szt., +22,7%), brytyjskim (8 892 szt., +26,6%), chińskim (17 396 szt., +39,9%) i rosyjskim. W porównaniu z wynikami sprzed roku, spadek odnotowano za to w Niemczech, gdzie w maju sprzedano 19 759 egzemplarzy (-4,6%).

Szefowie Audi są zadowoleni szczególnie z wyników sprzedaży w USA, gdzie w ciągu pięciu minionych miesięcy sprzedaż aut spod znaku czterech pierścieni wzrosła o 31,4% względem analogicznego okresu sprzed roku. Plany sprzedażowe marki na 2010 rok w ujęciu globalnym zakładają dwucyfrowy wzrost. W jego osiągnięciu ma pomóc sierpniowy debiut modelu A1 .

A co z konkurencją? Mercedes sprzedał w maju 101,4 tys. aut, co oznacza blisko 18-procentowy wzrost. Duża w tym zasługa popularności klas E i S na rynku chińskim, gdzie sprzedano łącznie 11,5 tys. samochodów (+121%). Wzrosty zanotowano także w USA (18,5 tys. sztuk, +23%), w Japonii, Rosji i Australii, a także we Francji, Włoszech i Hiszpanii. Mercedes to nadal najpopularniejsza marka premium w Niemczech, gdzie w maju z salonów wyjechało 24,5 tys. aut tej marki (o 5% mniej niż przed rokiem).

Jak radzi sobie Smart, należący do koncernu Daimlera? Jego majowa sprzedaż na świecie to 9,3 tys. sztuk, co oznacza 15-procentowy spadek względem maja 2009 roku. Niemcy liczą, że popularność miejskiego autka wzrośnie po premierze nowej generacji w trzecim kwartale bieżącego roku.

W maju sprzedano na świecie 101,8 tys. aut marki BMW, o 12,3% więcej niż przed rokiem. Koncern spodziewa się kolejnych wzrostów za sprawą rozpoczęcia sprzedaży serii 5 Touring. Spadek odnotowano za to na kluczowym rynku amerykańskim (17 859 sztuk, -3%).

Należąca do BMW marka MINI uzyskała w maju wynik 18,9 tys. sztuk (+2,7%), a Rolls-Royce - 220 sztuk (+331%).

Powody do zadowolenia ma również Lexus , który w maju sprzedał w USA o 31% więcej samochodów niż przed rokiem (22 216 sztuk). Duży udział mają w tym wyniku popularne modele ES i IS.

Coraz lepiej radzą sobie także Jaguar i Land Rover. W maju sprzedano łącznie 19 053 egzemplarze aut obydwu marek (+72%), w tym 5 120 Jaguarów (+34%) i 13 933 Land Roverów (+93%). W ciągu ubiegłych 5 miesięcy Jaguar odnotował 66-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego wyniku sprzed roku, a Land Rover - 91-procentowy.

Warto przypomnieć, że w zeszłym roku BMW sprzedało na świecie 1,07 mln samochodów, Mercedes - 1,01 mln, a Audi - 0,95 mln.

Nowe V-ki w Mercedesach - ZOBACZ TUTAJ

Powrót do przyszłości Mercedesa 190 - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Mercedes C-Klasse - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.