Chevrolet Volt ma być główną konkurencją dla Toyoty Prius . Aby skutecznie pozyskiwać popularność jego cena musi być konkurencyjna. Sam pakiet baterii jakie znajdą się w Volcie kosztuje koncern 10 tys. dolarów. W przyszłości GM chciałoby obniżyć tę kwotę o połowę. Także silnik spalinowy odpowiedzialny za ładowanie baterii mógłby być mniejszy, lżejszy i tańszy w produkcji.
Dla Europejczyków naturalną alternatywą byłby silnik diesla - oszczędny i wydajny, dla Amerykanów jest jednak za drogi w produkcji. Rozważane możliwości to mały silnik dwucylindrowy o mocy 20-24 KM lub jednowirnikowy silnik Wankla. Jak dowiedziało się Inside Line prototyp napędzany układem z silnikiem o wirującym tłoku istnieje i jest testowany.
Planujemy wprowadzenie silnika z wirującym tłokiem lub dwucylindrowego silnika benzynowego o mocy 15-18 kW. Prowadziłem już takie auto. Wankel więcej pali ale ma podstawową zaletę - wymiary - powiedział Karl Stracke, nowy vice prezes GM
ZOBACZ TAKŻE: