Facebook przyciągnął już setki milionów użytkowników na całym świecie. W krótkim czasie zdobył znaczącą popularność również w Polsce. Według danych Gemiusa, w 2008 r. korzystało z niego 600 tysięcy Polaków, a w listopadzie 2009 r. już 3 miliony. Facebook to jednak nie tylko platforma komunikacyjna, ale i kalendarz imprez, quizy, konkursy, gry sieciowe oraz nośnik reklamy. Swoje profile mają tu teatry, muzea i różne instytucje, a także producenci aut i lokalni importerzy. Swoje fan pages zakładają nawet niektórzy dealerzy. Którzy z polskich importerów zdecydowali się zaistnieć na Facebooku?
Na Facebooku możemy wymienić uwagi i doświadczenia z fanami Mazdy, między innymi zrzeszonymi wokół polskich klubów tej marki. Komunikacja odbywa się tutaj z przymrużeniem oka - pojawiają się nie tylko bieżące informacje, ale również ankiety, reklamówki i ciekawostki - mówi Magdalena Węglewska, Dyrektor PR Mazda Motor Poland.
Mazda była jedną z pierwszych marek, która uruchomiła swój polski fan page. Fani zgromadzeni wokół profilu mogą dowiedzieć się o nowych modelach, promocjach, konkursach oraz obejrzeć filmy wideo. Aktywnie na Facebooku działa również Chevrolet . Na profilu tego producenta pojawiają się nie tylko informacje o oferowanych w Europie modelach Spark, Lacetti i Cruze, ale również o znanych za Oceanem Camaro i Corvette. Można obejrzeć tu urywki filmów z Chevroletami w roli głównej, a nawet reklamę z 1959 roku. Na fanów czekają wreszcie zagadki z nagrodami.
Zdjęcia z kręcenia reklamy nowego S60, prezentacja wściekle niebieskiego C30 o mocy 405 koni czy informacja o muzeum marki w Goeteborgu to atrakcje, które czekają na miłośników Volvo . Podobnie wygląda fan page Peugeota . Francuska marka informuje o promocjach, imprezach, promuje internetowy klub, a z okazji swoich 200. urodzin udostępnia galerię z muzeum w Sochaux. Na sportowe emocje stawiają Seat i Subaru , swoich sił próbują także BMW i Fiat . Sukcesywnie fanów zdobywa jeszcze polski oddział Mitsubishi .
Czemu ma służyć nasz profil? Facebook zdobywa na świecie ogromną popularność, a internet odgrywa w procesie zakupowym dużą rolę. Chcemy, by Mitsubishi było aktywne w sieci nie tylko przez istotne informacje handlowe, ale również ciekawostki. Przygotowujemy dla naszych fanów konkursy, ankiety, wybieramy filmy wideo i materiały prasowe. - na nasze pytania odpowiada Kinga Lisowska, Manager ds. Public Relations Mitsubishi Motors Polska.
Na Facebooku jest także Moto.pl. Jeśli więc szukacie dodatkowych informacji ze świata czterech kółek i jesteście zarejestrowani na Facebooku, dołączcie do grona fanów Moto.pl , zapraszamy! Czeka tam na Was wiele informacji i zdjęć z życia redakcji "od kuchni", których nie znajdziecie na naszym serwisie. Dzięki profilowi możecie być na bieżąco z wiadomościami motoryzacyjnymi i dzielić się z nami własnymi doświadczeniami. Czekamy na Wasze pytania i komentarze.
2,6 sek. do setki, czyli najlepsze auta w sprincie - ZOBACZ TUTAJ