Genewa 2010 | Nowa twarz Peugeota

Wygląda na to, że zapowiadana wielka metamorfoza Peugeota to nie czcze przechwałki. W ciągu kilku ostatnich dni producent przedstawił nowego szefa projektantów, odświeżył logo a teraz prezentuje studyjny model SR1. Oto zapowiedź nowego kierunku w stylistyce francuskiej marki

Patrząc na zdjęcia trudno odgadnąć, że auto pochodzi ze stajni Peugeota. W jego sylwetce nie odnajdziemy bowiem ani charakterystycznych, obfitych krągłości, ani często krytykowanej, szeroko uśmiechniętej "paszczy" - elementów wspólnych dla większości współczesnych aut francuskiego producenta. Zamiast tego mamy dynamiczną i zarazem elegancką sylwetkę, przywodzącą na myśl smukłe modele projektowane dla Peugeota przez Pininfarinę. Trudno będzie też uciec SR1 od porównań do Aston Martina. To za sprawą napompowanych nadkoli, długiej maski, przymrużonych reflektorów i trapezowatego wlotu powietrza.

Z wnętrza prototypu również bije świeżością. Pod wykonanym z tworzyw sztucznych hardtopem kryje się kabina w układzie 2+1, z trzecim siedzeniem umieszczonym centralnie za przednimi fotelami. Zwrócona ku kierowcy konsola środkowa podkreśla, że projektanci tworzyli auto z myślą właśnie o nim.

W studyjnym SR1 Peugeot zastosował znany już napęd HYbrid4. To ten sam układ, który w przyszłym roku trafi do modelu 3008. Składa się on z turbodoładowanej jednostki benzynowej o pojemności 1.6 l i mocy 218 KM, napędzającej oś przednią oraz 95-konnego silnika elektrycznego, z którego moc trafia na koła tylne. Gdy działają razem, zapewniają średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Ciekawostką jest system czterech kół skrętnych.

Premierę SR1 przewidziano na marcowy salon samochodowy w Genewie. Producent nie zdradza na razie, czy studyjny model doczeka się w przyszłości wersji produkcyjnej. Prawdopodobnie jest to jedynie próbka stylistycznego trendu przyszłych aut spod szyldu Peugeota.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 3008 - ciepła bułeczka - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Peugeot - ogłoszenia

Więcej o: