Japończycy pod kreską

Japońscy producenci promują swoje modele na salonie w Tokio. A jak radzą sobie na Starym Kontynencie? Wszystkie tamtejsze marki zanotowały w tym roku spadki sprzedaży na rynku europejskim

Od stycznia do września bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2008 r. japońscy producenci zanotowali spadki sprzedaży. Najmniej straciło Suzuki (sprzedaż spadła 3,1%), a najwięcej Mazda (spadek o 18%). Poniżej wyniki sprzedaży samochodów japońskich marek w Europie w okresie styczeń-wrzesień:

- Honda: 196 106 sztuk (-9,4%) - Mazda: 166 179 sztuk (-18%) - Mitsubishi: 80 262 sztuk (-17,2%) - Nissan: 262 778 sztuk (-5,1%) - Suzuki: 196 814 sztuk (-3,1%) - Toyota : 541 368 sztuk (-10,1%)

Wrześniowa sprzedaż wypadła jednak lepiej niż przed rokiem. Najwięcej zyskał Nissan (+27,5%), który również na polskim rynku zanotował największy przyrost sprzedaży. Straciły Mitsubishi (spadek o 6,2%) i Suzuki (spadek o 7,7%). Poniżej wyniki sprzedaży samochodów japońskich marek w Europie we wrześniu:

- Honda: 29 465 sztuk (+7,5%) - Mazda: 27 049 sztuk (+3,9%) - Mitsubishi: 9 273 sztuk (-6,2%) - Nissan: 41 581 sztuk (+27,5%) - Suzuki: 25 169 sztuk (-7,7%) - Toyota: 70 268 sztuk (+0,5%)

Źródło: Samar, opracowanie na podstawie danych ACEA

Land Cruiser T2

Mazda CX-7 po liftingu i z dieslem - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Toyota Land Cruiser - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA