Mazda szuka na rynku kapitałowym pieniędzy na konstrukcję nowych aut, bo nie może już liczyć na wsparcie Forda. Amerykański koncern był strategicznym akcjonariuszem koncernu z Hiroszimy, ale w zeszłym roku ratując się przed kryzysem finansowym Ford zaczął wycofywać się z tej inwestycji. Po sprzedaży japońskim inwestorom ponad 20 proc. akcji Mazdy, pakiet Forda zmniejszył się z 33,4 do 13,8 proc. Po planowanej na koniec października emisji nowych akcji Mazdy, udziały Forda stopnieją do 11 proc.
Mazda zapowiedziała już, że do 2015 r. zmniejszy o jedną trzecią zużycie paliwa w swoich autach, wprowadzając udoskonalenia w silnikach spalinowych. Ale to za mało, bo w Japonii panuje moda na auta o napędzie spalinowo-elektrycznym (hybrydowe), które zużywają dużo mniej paliwa niż auta z silnikami spalinowymi. Rząd Japonii ulgami w podatkach wspiera też sprzedaż aut o napędzie hybrydowym. Właśnie na konstrukcję takich ekologicznych samochodów i urządzeń zwiększających bezpieczeństwo jazdy Mazda wyda większość wpływów ze sprzedaży nowych akcji.
Cały materiał w serwisie wyborcza.pl .