Czy Jaguar wyjedzie na prostą?

2008 rok przyniósł Jaguarowi i Land Roverowi 1,1 mld dolarów straty. Pierwsze półrocze 2009 roku to kolejne 460 mln dolarów w dół. Brytyjczycy liczą, że nowe modele zaczną na siebie zarabiać
Jaguar wyjedzie z dołka? Obecne wyniki są o około jedną trzecią gorsze niż przed rokiem. Rok 2008 przyniósł Jaguarowi i Land Roverowi 1,1 mld dolarów straty. Brytyjczycy liczą, że nowe modele zaczną na siebie zarabiać. Rok 2008 przyniósł Jaguarowi i Land Roverowi 1,1 mld dolarów straty. Pierwsze półrocze 2009 roku to kolejne 460 mln dolarów w dół. Brytyjczycy liczą, że nowe modele zaczną na siebie zarabiać. Jeszcze w 2007 roku Jaguar zarobił 1,05 mld dolarów. Na początku 2008 roku firmę kupił Tata Motors za około 2,3 mld dolarów. Dobre przyjęcie na rynku XF'a i silna pozycja Range Rovera nie uchroniły jednak Brytyjczyków przed słabnącą sprzedażą. Obecne wyniki są o około jedną trzecią gorsze niż przed rokiem. W pierwszym półroczu 2009 roku strata brytyjskich marek wyniosła 463 mln dolarów. Głównie one są przyczyną ujemnych wyników finansowych Tata Motors. Koncern stracił łącznie w ciągu ubiegłych sześciu miesięcy 520 mln dolarów. To pierwszy taki wynik od ośmiu lat. Tata Motors i Jaguar zwrócili się o do brytyjskiego rządu o pożyczkę w wysokości 288 mln dolarów. Trwają negocjacje co do okresu spłaty, który według strony rządowej powinien wynosić 6 miesięcy, a według koncernu - 12. - Są duże szanse, że władze przyjdą koncernowi z pomocą, bo uważają Jaguara i Land Rovera za marki istotne dla brytyjskiego przemysłu i dostrzegają ich długookresowe perspektywy - powiedział BBC anonimowy przedstawiciel brytyjskiego rządu.Kilka dni temu zadecydowano o zwolnieniu 300 pracowników z zakładów Jaguara i Land Rovera w Halewood na północy Anglii. Fabryka zostanie zamknięta na 3 tygodnie z powodu malejącego popytu na samochody i zakończenia produkcji niewielkiego X-Type'a. W brytyjskich fabrykach Jaguara i Land Rovera pracuje obecnie 14,5 tys. osób. Przyczyną strat może być nie tylko światowy kryzys gospodarczy, ale i inwestycje na rozwój nowych modeli - XF'a i XJ'a. Miejmy nadzieję, że już wkrótce przyniosą one Jaguarowi zyski.

Jeszcze w 2007 roku Jaguar zarobił 1,05 mld dolarów. Na początku 2008 roku firmę kupił Tata Motors za około 2,3 mld dolarów. Dobre przyjęcie na rynku XF'a i silna pozycja Range Rovera nie uchroniły jednak Brytyjczyków przed słabnącą sprzedażą. Obecne wyniki są o około jedną trzecią gorsze niż przed rokiem.

W pierwszym półroczu 2009 roku strata brytyjskich marek wyniosła 463 mln dolarów. Głównie one są przyczyną ujemnych wyników finansowych Tata Motors. Koncern stracił łącznie w ciągu ubiegłych sześciu miesięcy 520 mln dolarów. To pierwszy taki wynik od ośmiu lat.

Tata Motors i Jaguar zwrócili się o do brytyjskiego rządu o pożyczkę w wysokości 288 mln dolarów. Trwają negocjacje co do okresu spłaty, który według strony rządowej powinien wynosić 6 miesięcy, a według koncernu - 12.

- Są duże szanse, że władze przyjdą koncernowi z pomocą, bo uważają Jaguar i Land Rovera za marki istotne dla brytyjskiego przemysłu i dostrzegają ich długookresowe perspektywy - powiedział BBC anonimowy przedstawiciel brytyjskiego rządu.

Kilka dni temu zadecydowano o zwolnieniu 300 pracowników z zakładów Jaguara i Land Rovera w Halewood na północy Anglii. Fabryka zostanie zamknięta na 3 tygodnie z powodu malejącego popytu na samochody i zakończenia produkcji niewielkiego X-Type'a. W brytyjskich fabrykach Jaguara i Land Rovera pracuje obecnie 14,5 tys. osób.

Przyczyną strat może być nie tylko światowy kryzys gospodarczy, ale i inwestycje na rozwój nowych modeli - XF'a i XJ'a. Miejmy nadzieję, że już wkrótce przyniosą one Jaguarowi zyski.

Marcin Sobolewski, źródło: TVN24, oprac. własne

Nowy Jaguar XJ - pierwszy film


Jaguar XJ konta Lexus GS - ZOBACZ TUTAJ

Samochodem po Europie - poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Jaguar XJ - ogłoszenia

Więcej o: