TriRod F3 Adrenaline
TriRod F3 Adrenaline to trike, którego zadaniem jest zrewolucjonizować segment tych pojazdów. Jest pierwszym fabrycznym trójkołowcem, w którym główny nacisk położono na osiągi a nie stylistykę.
Trike to połączenie samochodu i motocykla jednak z zachowaniem charakteru tego drugiego. Istnieje wiele koncepcji budowy trójkołowców, najbardziej popularna w Polsce to konstrukcja w której jako napędu używa się silnika samochodowego. Rodzime trajki napędzane są najczęściej z racji dostępności i chłodzenia powietrzem silnikami z VW Garbusa lub fiata 126p. Odmienna koncepcja zakłada używanie silnika motocyklowego, budowa sprowadza się wtedy do zaadoptowania przeniesienia napędu na tylną oś. Istnieją także bardziej wyrafinowane odmiany jak choćby odwrotny trike tzw. 2-1 z dwoma kołami z przodu i jednym z tyłu. Takie rozwiązanie konstrukcyjne nie tylko zapewnia o wiele większą stabilność i bezpieczeństwo ale pozwala na o wiele szybsze pokonywanie zakrętów.
W Stanach Zjednoczonych trójkołowce przeżywają swoisty boom, powstaje coraz więcej firm, które specjalizują się w budowie tych pojazdów. TriRod Motorcycles to jeden z poważniejszych przedstawicieli tej branży, który pod koniec 2007 roku zaprezentował swój pierwszy model - F3 Adrenaline. Jest to przedstawiciel coraz popularniejszej na zachodzie grupy trike 2-1.
Zbudowany w większości z aluminium i włókna węglowego wyposażony w sportowe amortyzatory Penske i niskoprofilowe opony Pirelli F3 Adrenaline jest trójkołowcem o sportowym charakterze, który ma dostarczyć kierowcy sporą dawkę emocji.
W celu zapewnienia jak najlepszych właściwości trakcyjnych, TriRod wyposażono w przednie zawieszenie rodem z Formuły 1. Rozstawienie kół i rozłożenie wagi pojazdu pozwala na pokonywanie zakrętów z bardzo dużą prędkością i przeciążeniem przekraczającym 1 G.
Podwozie zaprojektowano tak, że kierowca znajduje się bardzo nisko z tyłu trójkołowca, siedzenie osadzone jest na wysokości 495 mm. Takie konstrukcja zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo prowadzącemu trójkołowca. Usytuowanie kierowcy blisko powierzchni jezdni dodatkowo podnosi wrażenia z jazdy.
Jednostka napędowa to potężny V-twin o pojemności 1966 cm3 osiągający moc 120 KM, chłodzony powietrzem, zintegrowany z 6 biegową skrzynią JIMS. Silnik dysponuje wysokim momentem przy bardzo niskich obrotach i pozwala na wykonywanie różnych ewolucji trójkołowcem. Napęd przenoszony jest za pomocą dwóch pasów napędowych.
Funkcje zbiornika oleju pełni rama. Opcjonalnie F3 wyposażony będzie w elektryczny bieg wsteczny, którego zadaniem będzie ułatwić manewrowanie pojazdem.
Pierwsze TriRody trafią do właścicieli w drugim kwartale obecnego roku. Planowana jest także turystyczna wersja F3, której prototyp nosi nazwę X-Plor.
Dane techniczne
W Stanach Zjednoczonych trójkołowce przeżywają swoisty boom, powstaje coraz więcej firm, które specjalizują się w budowie tych pojazdów. TriRod Motorcycles to jeden z poważniejszych przedstawicieli tej branży, który pod koniec 2007 roku zaprezentował swój pierwszy model - F3 Adrenaline. Jest to przedstawiciel coraz popularniejszej na zachodzie grupy trike 2-1.
Zbudowany w większości z aluminium i włókna węglowego wyposażony w sportowe amortyzatory Penske i niskoprofilowe opony Pirelli F3 Adrenaline jest trójkołowcem o sportowym charakterze, który ma dostarczyć kierowcy sporą dawkę emocji.
W celu zapewnienia jak najlepszych właściwości trakcyjnych, TriRod wyposażono w przednie zawieszenie rodem z Formuły 1. Rozstawienie kół i rozłożenie wagi pojazdu pozwala na pokonywanie zakrętów z bardzo dużą prędkością i przeciążeniem przekraczającym 1 G.
Podwozie zaprojektowano tak, że kierowca znajduje się bardzo nisko z tyłu trójkołowca, siedzenie osadzone jest na wysokości 495 mm. Takie konstrukcja zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo prowadzącemu trójkołowca. Usytuowanie kierowcy blisko powierzchni jezdni dodatkowo podnosi wrażenia z jazdy.
Jednostka napędowa to potężny V-twin o pojemności 1966 cm3 osiągający moc 120 KM, chłodzony powietrzem, zintegrowany z 6 biegową skrzynią JIMS. Silnik dysponuje wysokim momentem przy bardzo niskich obrotach i pozwala na wykonywanie różnych ewolucji trójkołowcem. Napęd przenoszony jest za pomocą dwóch pasów napędowych.
Funkcje zbiornika oleju pełni rama. Opcjonalnie F3 wyposażony będzie w elektryczny bieg wsteczny, którego zadaniem będzie ułatwić manewrowanie pojazdem.
Pierwsze TriRody trafią do właścicieli w drugim kwartale obecnego roku. Planowana jest także turystyczna wersja F3, której prototyp nosi nazwę X-Plor.
Dane techniczne
Silnik: | czterosuwowy, chłodzony powietrzem |
Układ: | dwucylindrowy, widlasty V 45 |
Rozrząd: | OHV, dwa zawory na cylinder |
Pojemność skokowa: | 1966 cm3 |
Moc: | 120 KM |
Rozruch: | elektryczny |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa JIMS |
Hamulce przednie: | tarczowe 13'', zacisk 4-tłokowy |
Hamulec tylny: | tarczowy 10'', zacisk 2-tłokowy |
Opony przód: | 235/40-18, Pirelli P Zero Nero |
Opony tył: | 325/25-20, Pirelli P Zero Nero |
Waga: | 340 kg |
Zbiornik paliwa: | 17 l. |
Cena: | 55 000 USD |
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- Warszawa. Na moście Poniatowskiego stanie sześć fotoradarów. Mają poprawić bezpieczeństwo
- Znamy oferty na kolejny fragment autostrady A2. Pojedziemy szybciej od Siedlec do Białej Podlaskiej
- Pijani, z zakazem kierowania i na holu uciekali przed policją. Skrajna bezmyślność i przestępstwo
- Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle
- Z Kamazami nie ma żartów. Przekonał się o tym pilot helikoptera [WIDEO]
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (12)
- Uszkodzone lusterko Belgia (20)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (21)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (23)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (51)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (8)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)