A to oznacza, że każde nowe kupowane auto kosztowało średnio 72 726 zł. W Warszawie najchętniej zakupy robiły firmy. Podobnie z resztą jak w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku. Reszta województw to przewaga klientów indywidualnych.
Co ciekawe okazuje się, że nie wszędzie klienci kochają Skodę. Lider całego ubiegłorocznego rynku musiał zadowolić się drugim miejscem w zachodniopomorskim (przegrał z Fordem ), Śląskim (z Fiatem ) i Podkarpackim (z Hyundaiem ).
Z danych wynika, że rynek rynkowi nie równy. Co innego sprzedaje się na wschodzie, zachodzie, inne rzeczy podobają się na północy i południu kraju. Jeśli spojrzymy na rynek samochodów klasy premium różnice widać jeszcze wyraźniej. Jak podaje IBRM Samar północny-zachód kocha Mercedesa, centralna Polska uwielbia Audi , a Południowy-wschód nie może się zdecydować i kupuje BMW , Mercedesy i Volvo . Z tą ostatnią marką są z resztą nie lada kłopoty. Po pierwsze wielka niemiecka trójka niechętnie widzi ją w zestawieniach aut klasy premium. Po drugie pierwsze miejsce w trzech województwach przyniosły Volvo tytuł lidera rynku 2011 w całym kraju (jeśli uznamy oczywiście, że do klasy należy).
Mercedes króluje w rankingach 6 województw (lubuskim, podkarpackim, podlaskim, pomorskim, świętokrzyskim oraz zachodniopomorskim), a Audi w 5 (dolnośląskim, łódzkim, opolskim, warmińsko-mazurskim i wielkopolskim). BMW, które w rankingu ogólnopolskim zajęło w 2011 roku 2 pozycję, na pierwszym miejscu w rankingach wojewódzkich znalazło się jedynie w województwie lubelskim i kujawsko-pomorskim.
Szczegółowe dane i infografiki znajdziecie na stronach Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.pl
Juliusz Szalek
ZOBACZ TAKŻE: