Koniec Maybacha zbliża się wielkimi krokami. Planowane zamknięcie firmy nastąpi w 2013 roku. Daimler zainwestował we wskrzeszenie marki i opracowanie limuzyny z podwójnym M na masce 1,3 mld dolarów. Od 2002 roku, czyli od rozpoczęcia produkcji modelu, udało się sprzedać jedynie 3 tys. Maybachów. Redakcja "Car" obliczyła, że na każdym sprzedanym egzemplarzu Daimler traci 330 tys euro.
Choć Maybach planuje nawiązanie współpracy z Aston Martinem , Daimler chce zakończyć produkcję samochodów z podwójnym M na masce w 2013 roku. Tak skończy się kolejny etap historii arcyluksusowej marki, która nie wytrzymała konkurencji z Bentleyem i Rolls-Roycem. A może już niebawem będziemy świadkami kolejnej telenoweli, przypominającej ostatnie chwile życia Saaba ?
Piotr Kozłowski, źródło: Car
ZOBACZ TAKŻE: