Obroty Mercedesa szybują w górę

Mercedes-Benz Polska w 2011 roku zwiększył obroty o prawie 15 proc. względem roku 2010. Choć sprzedaż aut osobowych niemieckiej marki spadła o 1 proc, to dział samochodów użytkowych i serwis zanotowały spore wzrosty
Dobry rok Mercedesa Mercedes sprzedał w Polsce w ubiegłym roku 4 862 samochody osobowe Mercedes-Benz Polska w 2011 roku zwiększył obroty o prawie 15 proc. względem roku 2010. Wszystko dzięki sprzedaży samochodów użytkowych Mercedes-Benz Polska w 2011 roku zwiększył obroty o prawie 15 proc. względem roku 2010. Choć sprzedaż aut osobowych niemieckiej marki spadła o 1 proc, to dział samochodów użytkowych i serwis zanotowały spore wzrosty. Mercedes w 2011 roku sprzedał 4 862 samochody osobowe. Największy wzrost sprzedaży zanotował nowy CLS, który znalazł 286 nabywców (o 89,5 proc. więcej), stając się tym samym liderem czterodrzwiowych coupe w klasie premium. Spory wzrost przypadł również klasie A (wzrost o 67,6 proc.). Oto wyniki sprzedażowe wybranych modeli Mercedesa: klasa A - 686 szt. (411 szt. w 2010 r.); klasa B - 531 szt. (740 szt. w 2010 r.); klasa C - 827 szt. (654 szt. w 2010 r.); klasa E - 862 szt. (868 szt. w 2010 r.); klasa S - 148 szt. (247 szt. w 2010 r.). Rezultat osiągnięty przez całą grupę nieznacznie podniósł Smart, który zanotował ponad 73-procentowy wzrost sprzedaży (sprzedano 111 egzemplarzy). Wpływ na zwiększenie obrotów Mercedesa miała sprzedaż samochodów użytkowych. W 2011 roku zarejestrowano w Polsce 6 621 aut dostawczych i ciężarowych z gwiazdą na masce, co stanowi 12-procentowy wzrost względem roku 2010. W dziale samochodów dostawczych Mercedes zajmuje w Polsce trzecie miejsce. Największym sukcesem działu było wygranie przetargu na 600 Sprinterów dla polskiej policji. Zeszłoroczny wynik może być jeszcze poprawiony po debiucie dostawczego Citana. Poprawą wyników może się również pochwalić dział serwisu. Obrót na częściach zamiennych w 2011 roku wzrósł o 9 proc.
Mercedes klasy A
Nowy Mercedes klasy A bez kamuflażu

Mercedes w 2011 roku sprzedał 4 862 samochody osobowe. Największy wzrost zanotował nowy CLS (Mercedes CLS | Galeria), który znalazł 286 nabywców (+89,5 proc.), stając się tym samym liderem czterodrzwiowych coupe w klasie premium. Spory wzrost przypadł również klasie A (+67,6 proc.). Oto wyniki sprzedażowe wybranych modeli Mercedesa:
- klasa A: 686 szt. (411 szt. w 2010 r.),
- klasa B: 531 szt. (740 szt. w 2010 r.),
- klasa C: 827 szt. (654 szt. w 2010 r.),
- klasa E: 862 szt. (868 szt. w 2010 r.),
- klasa S: 148 szt. (247 szt. w 2010 r.).

Rezultat osiągnięty przez całą grupę nieznacznie podniósł Smart, który zanotował ponad 73-procentowy wzrost sprzedaży (sprzedano 111 egzemplarzy).

Wpływ na zwiększenie obrotów Mercedesa miała sprzedaż samochodów użytkowych. W 2011 roku zarejestrowano w Polsce 6 621 aut dostawczych i ciężarowych z gwiazdą na masce, co stanowi 12-procentowy wzrost względem roku 2010. W dziale samochodów dostawczych Mercedes zajmuje w Polsce 3. miejsce. Największym sukcesem działu było wygranie przetargu na 600 Sprinterów dla polskiej policji. Zeszłoroczny wynik może być jeszcze poprawiony po debiucie dostawczego Citana.

Poprawą wyników może się również pochwalić dział serwisu. Obrót na częściach zamiennych w 2011 roku wzrósł o 9 proc.

Jaki wpływ na przyszłe wyniki Mercedesa będą miały tegoroczne premiery CLS-a Shooting Break i zupełnie nowego GL-a? Przekonamy się na początku 2013 roku.

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedesy w polskiej policji

Sprinter prawie jak Maybach

Samochody - ogłoszenia

Więcej o: