Sprzedaż prasy w październiku

Niemal wszystkie magazyny motoryzacyjne zanotowały w październiku ub.r. spadki sprzedaży, najwięcej stracił miesięcznik "Cars", dla którego numer październikowy był ostatnim. Wzrostem pochwalić się mogą tylko "Classic Auto" i "Świat Motocykli"

Liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż w październiku 2011 roku spadła o 1,86 proc. względem października 2010 roku i wyniosła 108 040 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Drugi w kolejności tygodnik "Auto Świat" (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości aż 12,90 proc. i jego wynik spadł do 90 195 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się "Top Gear" (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. spadła o 1,88 proc. i wyniosła 58 663 egz. Magazyn ten obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok temu - 4,90 zł (wydawany był wtedy przez Burdę). Drugim najchętniej kupowanym w 10. miesiącu ub.r. miesięcznikiem było "Auto-Moto" (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 44 912 egz. Magazyn ten zanotował spadek sprzedaży o 5,40 proc., pierwszy od wielu miesięcy.

Najwięcej, aż 53,13 proc., w rankingu stracił nie ukazujący się już miesięcznik "Cars" (Wydawnictwo Zwierciadło), dla którego wydanie październikowe był ostatnim. Numer ten sprzedał się w liczbie 13 609 egz.

Z kolei największym relatywnie wzrostem w zestawieniu pochwalić się może plasujący się na ostatniej, ósmej pozycji miesięcznik "Classic Auto" (Stratos Concept). Jego sprzedaż ogółem poszła do góry o 5,65 proc. i wyniosła 7 762 egz. Mniejszy wzrost, bo o 1,46 proc. zanotował też "Świat Motocykli" (Agora, miejsce piąte).

Źródło: Wirtualne Media oprac. bs

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę

Amerykanie też jeżdżą starymi autami

Volkswagen Fox - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.