Najlepiej sprzedające się modele 2011 roku

Tsunami, powodzie i niekorzystny kurs jena dawały w zeszłym roku w kość japońskim producentom. Mimo to, najlepiej sprzedającym się autem 2011 roku była Corolla

Popularna Toyota produkowana jest w 15 krajach, a kupić ją można w salonach w ponad 140 krajach na całym świecie. Taki potencjał musi procentować. W ubiegłym roku, Corollę wybrało ponad 1,02 mln klientów. To o około 2 proc. mniej niż rok wcześniej, ale wystarczyło, by utrzymać tytuł najlepiej sprzedającego się auta na świecie (drugi model Toyoty, który znalazł się w pierwszej dziesiątce to Camry -  miejsce 8., 726 tys. sztuk).

Najmniej awaryjne - raport DEKRA 2012

Po piętach Corolli depcze Hyundai Elantra, na rodzimym rynku znany jako Avante. 1,01 miliona sprzedanych egzemplarzy zapewniło koreańskiemu kompaktowi drugą pozycję w globalnym wyścigu sprzedaży. Wspaniały wynik, biorąc pod uwagę, że rok wcześniej auto nie przedarło się nawet do pierwszej dziesiątki.

Świetnie wypadł też inny model z Korei - Rio, którego wybrało 815 tys. klientów (5. pozycja w zestawieniu). Warto jednak zaznaczyć, że ponad połowa wolumenu (500 tys. sztuk) to auta poprzedniej generacji, produkowane i sprzedawane w Iranie we współpracy z SAIPA (Societe Annonyme Iranienne De Production Automobile).

W pierwszej dziesiątce znalazły się też dwa modele Volkswagena - firmy, która ma ambicje stać się do 2018 roku największym producentem samochodów na świecie. Jetta i Golf zajęły odpowiednio 7. i 10. pozycję w najnowszym rankingu.

Nie trzeba być szeroko rozpoznawalną, globalną marką, by znaleźć się na liście najpopularniejszych modeli. Dowodem na to jest chiński Wuling Sunshine, który z 943 tys. sprzedanych aut uplasował się na trzeciej pozycji zestawienia, wyprzedzając nieznacznie Focusa (919 tys. aut). Drugi z Fordów - Fiesta, również zanotowała dobry wynik. Z wolumenem na poziomie 781 tys. sprzedanych samochodów, miejskie auto spod znaku błękitnego owalu uplasowało się na pozycji szóstej.

U nas może i nie jest hitem, ale globalnie notuje całkiem niezłe wyniki sprzedaży. W ubiegłym roku, Chevroleta Cruze wybrało 691 tys. klientów, co daje mu 9. miejsce w zestawieniu i pozycję lepszą od Volkswagena Golfa.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Najważniejsze premiery 2012 roku | Zestawienie

COTY 2012 | Została tylko siódemka

Samochody: ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA