Saab 900 ikoną lat 70.

Super Cinque, a może stylizowany przez Giugiaro VW Golf? Nie, zdaniem czytelników Moto.pl najciekawszym autem lat 70. został "krokodyl", czyli kultowy Saab 900

Sondaż - wynikiSondaż - wyniki Moto.pl Volkswagen Golf pierwszej generacji to bardzo udane auto. Nadwozie było dobrze narysowane i miało właściwe proporcje, za co odpowiadało włoskie biuro stylistyczne Giorgietto Giugiaro. Wnętrze było nieduże, ale wygodne, a do tego auto cechował spory wybór silników i wysoka niezawodność. Wszystko to wystarczyło, by wśród premier lat 70. zająć... drugie miejsce.

Najciekawszym autem tamtej dekady wybraliście niezbyt urodziwego, ale pełnego uroku szwedzkiego lotnika, Saaba 900. Jego konstrukcja nie była nowa, opierała się bowiem na modelu 99 z 1968 roku. Nadwozie unowocześniono, dodano trochę centymetrów i zastosowano większe silniki. Specyficzny wygląd i ciekawe rozwiązania techniczne to nie wszystko. Po eksperymentalnej, limitowanej serii 99 Turbo, w 1979 roku Saab wprowadził turbodoładowane silniki benzynowe do seryjnej produkcji. Saab 900 Turbo szybko zyskał renomę i stał się najbardziej pożądaną wersją producenta z Trollhattan.

Trzecie miejsce to także zaskoczenie. Przyznaliście je dzikiemu Lamborghini Countach. Klinowe nadwozie, potężny silnik i dwa gumowe walce na tylnej osi wymuszały respekt na drodze, a kierowcy dawały poczucie obcowania z nieokiełznanym bykiem. Recepta okazała się na tyle udana, że Countach produkowany był przez 16 lat.

Na koniec ciekawostka. Nie mniej udany, lecz o numer większy od Golfa Passat (B1) zajął ostatnie miejsce (1% głosów).

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

VW Golf | Auto lat 70. wg Moto.pl

Używane: Saab 900 (1993-1998)

Używane: Saab 900 (1978-1993)

Więcej o:
Copyright © Agora SA