Jeszcze w 2006 roku Renault sprzedało Brytyjczykom 126 tys. aut, podczas gdy w tym roku na francuskie auta z rombem na masce zdecydowało się zalewie 75 tys. kierowców. Tych kilka dni do końca roku nic już w tej kwestii nie zmieni.
Modele Clio i Megane sprzedają się jeszcze całkiem dobrze, natomiast pozostałe modele znacznie gorzej. Dlatego od stycznia z oferty znikną Laguna liftback, kombi i coupe, Espace, Grand Espace, Modus, Grand Modus, Wind i osobowy Kangoo. Wszystkie te modele nie stanowiły w tym roku nawet 10% sprzedaży marki w Wielkiej Brytanii.
Renault nie tylko ograniczyło ofertę, ale wyciągnęło dalsze wnioski. Liczba dilerów zostanie zmniejszona w przyszłym roku ze 190 do 135. Ratunkiem dla pozostałych mają być nowe modele, m.in. mały crossover spokrewniony z Nissanem Juke, który ma się pojawić w 2013 roku. Większy popyt jest też spodziewany w związku z wprowadzeniem na początku przyszłego roku odświeżonych modeli Twingo, Megane i Scenic.
Kolejnym krokiem mającym zwiększyć przychody ma być wprowadzenie pod koniec 2012 roku na brytyjski rynek marki Dacia. Rumuńskie samochody będą sprzedawane w tych samych salonach, co Renault.
Najlepsze jednak na koniec. Autoexpress dowiedział się od przedstawiciela Renault UK, że firma zamierza skierować markę w kierunku segmentu premium (wyższe ceny?), aby zwiększyć przychody.
Marcin Lewandowski źródło: Autoexpress
ZOBACZ TAKŻE: