EcoBoost | Mały nie znaczy słaby

Ford zdradził szczegóły dotyczące najmniejszego silnika serii EcoBoost o pojemności 1 litra, który będzie napędzał modele małe i kompaktowe

Silniki, których nie chciał świat

TwinAir Fiata z dwoma cylindrami wyrasta na outsidera. Wszystkie kolejne minisilniczki budowane w duchu pomniejszania pojemności i kompensowania mocy doładowaniem mają co najmniej trzy cylindry. Nie inaczej jest z Fordem, którego najnowsza propozycja z serii EcoBoost ma nieparzystą liczbę trzech cylindrów. Łącznia pojemność to 1,0 l.

Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing) i turbosprężarkę. Na początku dostępne mają być dwie wersje różniące się mocą. Słabsza osiąga 100 KM, a mocniejsza aż 125 KM mocy i 170 Nm (200 Nm z overboostem). Średnie zużycie paliwa w Fordzie Focusie ma wynosić około 5 l/100 km.

Produkcja silnika 1.0 EcoBoost już się rozpoczęła. Najpierw trafi pod maskę modeli B-Max, C-Max, a następnie Focusa.

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Tak będzie wyglądać nowy Ford Kuga

FSO Polonez 2000 | Pożegnalna Runda

Ford Focus - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.