Internet pomaga w zakupie auta

Rośnie rola internetu i serwisów społecznościowych przy decyzji o zakupie nowego auta - wynika z badań globalnego rynku motoryzacyjnego. A co Wy sądzicie na ten temat? Zapraszamy do udziału w sondażu

Tegoroczny raport "Cars Online 11/12", przygotowany przez firmę doradczą Capgemini, wskazuje na wzrost zainteresowania zakupem samochodów przez internet. Wielu klientów chce jednak odłożyć decyzję o zakupie auta do czasu ustabilizowania się sytuacji gospodarczej.

Rola internetu i serwisów społecznościowych

Kierowcy najczęściej szukają dziś w internecie podstawowych informacji o autach, takich jak cena, dane techniczne, bądź porady eksploatacyjne. Wzrasta również zaufanie do serwisów społecznościowych i opinii innych użytkowników w sieci jako źródeł informacji o samochodzie czy sprzedawcy.

W tym roku 42 proc. badanych (w porównaniu z 37 proc. przed dwoma laty) stwierdziło, że prawdopodobnie zdecydowałoby się na zakup pojazdu za pośrednictwem internetu. Klienci temu przeciwni swoją decyzję argumentują niemożnością przetestowania auta oraz niepełną informacją o produkcie i cenie.

Na etapie wyszukiwania, porównania, jak i zakupu samochodu odnotowano wzrost użycia internetu przez klientów do niemalże 94 procent. Powód? Coraz bardziej powszechny dostęp do sieci.

Samochody elektryczne w centrum uwagi

Wzrasta zainteresowanie klientów pojazdami ekologicznymi. Dodatkowymi rodzajami pojazdów wskazanymi przez respondentów są m.in. te z napędem hybrydowym czy zasilane ogniwami paliwowymi i gazem ziemnym. Największą przeszkodą w zakupie pojazdów zasilanych alternatywnymi paliwami nadal stanowi cena, a w dalszej kolejności: zasięg baterii, niezawodność i bezpieczeństwo. Brakuje też stacji ładowania.

msob, źródło: Capgemini

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Golf GTI do lansu

Używany VW Passat B5

Volkswagen Passat - ogłoszenia

Przed zakupem samochodu:
Copyright © Agora SA