A to oznacza, że cel ośmiu milionów aut sprzedanych w tym roku jest niezagrożony. Christian Klingler, członek zarządu VW, podkreśla, że w czwartym kwartale koncern spodziewa się jeszcze lepszych wyników.
Od stycznia do końca września br. Volkswagen sprzedał 1,92 mln aut w Azji (+17,3 proc.), 0,49 mln w Ameryce Północnej (+21,4 proc.), 0,71 mln w Ameryce Południowej (+9,5 proc.) oraz 2,77 mln w Europie (+10,8 proc.).
Jak wyniki rozkładają się na poszczególne marki koncernu? W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. klienci na świecie kupili 3,8 mln Volkswagenów (+12,3 proc.), 0,97 mln Audi (+17,4 proc.), 0,67 mln Skód (+16,8 proc.) i 0,27 mln Seatów (+3,1 proc.).
Niemcy zapowiedzieli, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestują w produkcję samochodów 62,4 mld euro. 2/3 tej sumy posłuży do modernizacji i poszerzenia palety modeli oraz rozwój technologii modułowej.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: