Jak co roku, ranking 100 najbardziej wartościowych marek świata przygotowała firma doradcza Interbrand Zintzmeyer & Lux. W pierwszej dziesiątce uplasowały się m.in.: Coca-Cola (71,86 mld dol.), IBM (69,9 mld dol.), Microsoft (59,1 mld dol.), Google (55,31 mld dol.), McDonald's (35,59 mld dol.) czy Apple (33,49 dol.).
Najwyżej spośród marek motoryzacyjnych została wyceniona Toyota, która zajęła 11. miejsce (27,76 mld dol., co oznacza 6-proc. wzrost w porównaniu do wyniku sprzed roku). Tuż za nią, na 12. pozycji uplasował się Mercedes z wynikiem 27,45 mld dol. (+9 proc.). Kolejne miejsca przypadły BMW (15. pozycja, 24,55 mld dol. i 10-proc. wzrost) oraz Hondzie (19. pozycja, 19,43 mld dol. i 5-proc. wzrost).
W połowie stawki wylądował Volkswagen (47. miejsce, 7,86 mld dol. i 14-proc. wzrost) i Ford (50. miejsce, 7,48 mld dol. i 4-proc. wzrost). Kolejne pozycje przypadły Audi (59. miejsce, 6,17 mld dol i 13 proc. wzrost), Hyundaiowi (61. miejsce, 6 mld dol. i 19-proc. wzrost), Porsche (72. miejsce, 4,58 mld dol. i 4-proc. wzrost), Nissanowi (90. miejsce, 3,82 mld dol., wcześniej nienotowany) i Ferrari (99. miejsce, 3,59 mld dol. i 1-proc. wzrost).
Ranking "Best Global Brands" powstaje w oparciu o wyniki finansowe firm, udział marek w generowaniu zysków oraz ich atrakcyjność w oczach konsumentów. Pełną listę 100 najbardziej wartościowych marek znajdziecie na stronie Interbrand .
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: