Udany debiut Audi A8

Produkcja flagowej limuzyny Audi wzrosła w tym roku o 57 proc.

Duży popyt na Audi A8 to m.in. zasługa klientów z Chin.

Zakłady Audi w Neckarsulm, gdzie powstają modele A8, R8 i A7 oraz wersje sportowe z przydomkiem "S", pracują na pełnych obrotach. W związku z zaskakującą popularnością limuzyny, uruchomiono nawet dodatkową zmianę i zatrudniono 500 dodatkowych pracowników. Efekt? Dziennie bramy fabryki opuszcza 180 zamiast 115 A-ósemek.

W tym roku zakłady Neckarsulm planują wyprodukować 260 tys. aut i zanotować 21-proc. wzrost. Przyszłoroczne plany zakładają rekordową liczbę 300 tys. sztuk.

Trzecia generacja Audi A8 (D4) wyjechała na drogi latem ubiegłego roku. Obecnie dostępna jest z dwoma turbodieslami (3.0 TDI V6 250 KM i 4.0 TDI V8 350 KM) oraz trzema benzyniakami (3.0 TFSI V6 290 KM, 4.2 V8 FSI 372 KM oraz 6.3 W12 500 KM). Każdy z nich współpracuje z 8-biegowym automatem i kieruje moment obrotowy do kół obu osi (Torsen).

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Audi drwi z Mercedesa - WIDEO

Audi A8 - PIERWSZA JAZDA

Audi A8 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.