Nowe silniki w Saabach

Saab sypie nowościami jak z rękawa. Dopiero co model 9-5 zadebiutował na naszym rynku, a już są informacje o nowych silnikach i to zarówno dla modelu 9-3, jak i 9-5

Saab 9-3

Pod maską nie młodego już Saaba 9-3 sporo nowości. Wersja wysokoprężna 1.9TiD o mocy 120 KM dostanie zastrzyk mocy i będzie osiągać 130 KM. Mocniejszy TiDS (150 KM) zostanie zastąpiony wersją o mocy 160 KM. Bez zmian pozostanie najmocniejsza wersja silnika 1.9TTiD (180 KM). Co ciekawe wszystkie wersje silnika 1.9 zużywają średnio 4,5 l/100km i emitują zaledwie 119 g CO2 na km (SportSedan).

Zmiana dotyczy także podstawowego silnika benzynowego. Teraz 9-3 1.8T zamiast 150 będzie osiągał 163 KM.

Saab 9-3Saab 9-3 fot. Saab

Saab 9-5

Dopiero co największy model Saaba pojawił się na rynku, a firma już informuje o poszerzeniu palety silników. Do tej pory najsłabszym silnikiem benzynowym była turbodoładowana dwulitrówka osiągająca 220 KM. Teraz klienci będą mieli do wyboru także wersję 1.6T czyli mniejszy silnik, oczywiście turbodoładowany, o pojemności 1,6 litra. Osiąga on moc 180 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego z funkcją overboost. Moment jest dostępny w przedziale 2 200-5 500 obr/min. Nowy silnik pozwala 9-5ce przyspieszyć do 100 km/h w czasie 9,5 s. Średnie zużycie paliwa to 7,8 l/100 km, co oznacza emisję CO2 na poziomie 179 g/km.

Drugą nowością jest wersja wysokoprężna 2.0TTiD. Pod maską zamontowano dwulitrowego diesla o mocy 190 KM i momencie 400 Nm dostępnych już od 1 750 obr/min. Ten motor pozwala na sprint do setki w niecałe 9 sekund i zadowala się średnio 6 litrami na każde 100 km. Emisja CO2 to 159 g/km. Ten silnik będzie można zamówić z napędem na przednią lub obie osie (XWD).

Trzecią nowością jest wersja BioPower znanego już benzynowego silnika 2.0T o mocy 220 KM i momencie 350 Nm, którą można zasilać benzyną lub bioetanolem E85. Ta jednostka także może napędzać tylko przednią lub obie osie.

ZOBACZ TAKŻE:

Saab 9-4X zadebiutuje w Los Angeles - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Saab - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA