Amortyzator z włókien węglowych

Czy zaprezentowany przez firmę ZF amortyzator wykonany z włókien węglowych zmieni przyszłość zawieszeń w naszych samochodach?

Amortyzator ZF został stworzony z myślą o małych i bardzo lekkich, jak na dzisiejsze standardy, samochodach. Masa pojazdu powinna być znacząco niższa niż 1000 kg.

Konstrukcja amortyzatora jest niemal rewolucyjna. Podstawowy materiał to lekkie i bardzo wytrzymałe włókno węglowe, które pozwoliło obniżyć masę o połowę w stosunku do aluminiowych odpowiedników. Dodatkowym czynnikiem obniżającym masę jest zastosowanie plastiku. Wykonano z niego m.in. element, w którym osadzona jest górna część sprężyny.

Dr. Peter Ottenbruch, szef działu ZF Powertrain and Suspension Component twierdzi, że konstrukcja mimo znaczących oszczędności masy bez problemu mogłaby zostać wdrożona do masowej produkcji. W przyszłości ZF planuje stworzyć analogiczne projekty dla większych i zarazem cięższych samochodów.

ZOBACZ TAKŻE:

Amortyzator przyszłości

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.