Nowe V6 i 305 KM w Mustangach

Ford przedstawił już listę zmian na rok modelowy 2011. Najważniejszą nowością Mustanga jest nowoczesny silnik V6
Nowy silnik Mustanga Ford przedstawił listę zmian na rok modelowy 2011 Ford przedstawił już listę zmian na rok modelowy 2011. Najważniejszą nowością Mustanga jest nowoczesny silnik V6 o pojemności 3,7 l, który osiąga moc 305 KM. Rewolucyjne zmiany w wyglądzie Mustanga nastąpiły w tym roku, kiedy do sprzedaży trafił rocznik modelowy 2010. Nowy przód, czy umięśnione tylne błotniki to główne wyróżniki sportowego Forda po liftingu. Jednak po pojawieniu się konkurencji w postaci groźnie wyglądających i nowocześniejszych muscle carów w postaci Challengera i Camaro Ford został zmuszony do bardziej wytężonych prac nad modelem 2011. Najważniejszą zmianą jest zastąpienie przestarzałej jednostki V6 o pojemności 4,0 litrów osiągającej "ledwie" 210 KM, nowoczesnym V6 3,7 l. Mniejsza pojemność wcale nie oznacza gorszych osiągów. Wolnossąca jednostka osiąga 305 KM i kręci się do 7000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm. Blok wykonano ze stopu aluminium, podobnie jak głowicę, w której umieszczono po dwa wałki rozrządu na rząd cylindrów. Technologia nie jest niczym nowym, ale w końcu dociera także pod maski amerykańskich samochodów. Dotychczasowe pięciobiegowe skrzynie biegów współpracujące ze starym V6 zostaną zastąpione skrzyniami o sześciu przełożeniach. Co ciekawe Mustang z automatem ma zużywać mniej paliwa, niż wersja z ręczną przekładnią. Obok silnika przewidziano także kilka pomniejszych modyfikacji. Mustang 2011 będzie nieco bardziej sportowy dzięki twardszemu i sztywniejszemu zawieszeniu, oraz wzmocnionemu układowi hamulcowemu (większe tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu). Wewnątrz oczom kierowcy ukażą się nowe zegary z prędkościomierzem wyskalowanym do 160 mil/h (257 km/h) i obrotomierzem którego skala kończy się na 8000 obr/min. Prezentacja "nowego" Mustanga na rok modelowy 2011 nastąpi podczas salonu samochodowego w Los Angeles. W sprzedaży pojawi się najprawdopodobniej pod koniec pierwszej połowy przyszłego roku.

Rewolucyjne zmiany w wyglądzie Mustanga nastąpiły w tym roku, kiedy do sprzedaży trafił rocznik modelowy 2010. Nowy przód, czy umięśnione tylne błotniki to główne wyróżniki sportowego Forda po liftingu. Jednak po pojawieniu się konkurencji w postaci groźnie wyglądających i nowocześniejszych muscle carów w postaci Challengera i Camaro Ford został zmuszony do bardziej wytężonych prac nad modelem 2011.

Najważniejszą zmianą jest zastąpienie przestarzałej jednostki V6 o pojemności 4,0 litrów osiągającej "ledwie" 210 KM, nowoczesnym V6 3,7 l. Mniejsza pojemność wcale nie oznacza gorszych osiągów. Wolnossąca jednostka osiąga 305 KM i kręci się do 7000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm. Blok wykonano ze stopu aluminium, podobnie jak głowicę, w której umieszczono po dwa wałki rozrządu na rząd cylindrów. Technologia nie jest niczym nowym, ale w końcu dociera także pod maski amerykańskich samochodów.

Dotychczasowe pięciobiegowe skrzynie biegów współpracujące ze starym V6 zostaną zastąpione skrzyniami o sześciu przełożeniach. Co ciekawe Mustang z automatem ma zużywać mniej paliwa, niż wersja z ręczną przekładnią.

Obok silnika przewidziano także kilka pomniejszych modyfikacji. Mustang 2011 będzie nieco bardziej sportowy dzięki twardszemu i sztywniejszemu zawieszeniu, oraz wzmocnionemu układowi hamulcowemu (większe tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu). Wewnątrz oczom kierowcy ukażą się nowe zegary z prędkościomierzem wyskalowanym do 160 mil/h (257 km/h) i obrotomierzem którego skala kończy się na 8000 obr/min.

Prezentacja "nowego" Mustanga na rok modelowy 2011 nastąpi podczas salonu samochodowego w Los Angeles. W sprzedaży pojawi się najprawdopodobniej pod koniec pierwszej połowy przyszłego roku.

Marcin Lewandowski                                                                               Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

 

Nissan 370Z - test

 

Wygraj klasycznego Mustanga - DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Samochody: Ford Mustang - ogłoszenia