Kierowca nie będzie musiał zastanawiać się, czy zmieści się w wypatrzonej między zaparkowanymi już autami luce. Insignia sama sprawdzi ilość wolnego miejsca i podejmie tą decyzję za niego. Wystarczy jedynie by jechał z prędkością nie przekraczającą 30 km/h i w odległości nie większej niż 1,8 m od stojących aut.
Gdy przerwa pomiędzy nimi okaże się wystarczająca, asystent parkowania powiadomi o tym kierowcę na ekranie komputera pokładowego. Następnie wyświetlając czytelne instrukcje, pomoże szczęśliwie zakończyć manewr. W czasie całej operacji na straży pozostają czujniki umieszczone w zderzakach i w razie wykrycia przeszkody, ostrzegą przed nimi kierowcę.
Nie jest to oczywiście pierwszy tego typu system. Jest to jednak, jak zapewnia Opel , pierwszy asystent parkowania, któremu wystarczy zaledwie 1 m "zapasu", aby podjął się zadania. Rozwiązania stosowane przez innych producentów mają potrzebować znacznie więcej przestrzeni. Park Assistance w Oplu Insignii kosztować będzie 645 euro.
Bartosz Sińczuk