Hybrydowy Hyundai

Hyundai zapowiedział wprowadzenie na rynek samochodu z napędem hybrydowym. Silnik elektryczny będzie w nim pełnił rolę jedynie pomocniczą.

System napędu łączy silnik spalinowy przystosowany fabrycznie do spalania gazu LPG i silnik elektryczny. Ten pierwszy to jednostka 1,6 l. "Gamma". Będzie on wspomagany 15 kilowatowym (20 KM) motorem prądu stałego.

Elantra LPI HEV jest efektem innowacyjnego myślenia firmy Hyundai. Kładliśmy nacisk na doskonalenie silników zasilanych LPG, by stworzyć napęd hybrydowy tani w eksploatacji - powiedział Hyun-Soon Lee, prezes działu badawczo rozwojowego Hyundai Motor Company.

Układ będzie montowany w modelu Elantra LPI HEV . Zostanie on wprowadzony do oferty już za rok. Początkowo będzie sprzedawany tylko na rodzimym rynku. Producent nie wyklucza, że w późniejszym czasie trafi także na rynek wygłodniały "ekologicznych" pojazdów, czyli do USA.

Podstawową zaletą hybrydowej Elantry ma być niska emisja substancji szkodliwych dla środowiska, w tym CO2 na poziomie 103 g/kg .

Gaz LPG spalany w takiej samej ilości przez silnik emituje mniej CO2, niż benzyna. Więc jeśli ta wartość jest uzyskiwana podczas zasilania gazem LPG, to technologia hybrydowa Hyundaia już tak "zielono" nie wygląda.

Zobacz także inną hybrydę Hyundaia:

Elektryczno-gazowa hybryda

mjl, źródło: Hyundai

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.