Hybrydowe Solarisy na europejskich drogach

Produkowane w polskiej fabryce Solarisy, wyposażone w hybrydowy napęd, jeżdżą już w Niemczech i Szwajcarii.

Dotychczas, od prezentacji modelu, która miała miejsce jesienią 2006 roku, sprzedano cztery sztuki modeli Solaris Urbino Hybrid. Można je spotkać na ulicach niemieckich miast: Drezna, Lipska i począwszy od dzisiejszego dnia również Bochum. Dodatkowo jeden egzemplarz jeździ w szwajcarskim Lenzburgu. Solaris Bus & Coach jest pierwszym europejskim producentem autobusów, który zaprezentował pojazd z napędem hybrydowym, a następnie wdrożył go do seryjnej produkcji.

W autobusie zastosowano napęd hybrydowy, w którym połączono zalety silnika diesla oraz napędu elektrycznego. Pojazd zużywa w granicach od 15 do 30% mniej oleju napędowego w porównaniu do identycznego modelu wyposażonego w klasyczny silnik wysokoprężny. Dodatkową zaletą jest cicha praca silnika elektrycznego, co przekłada się na wyższy komfort podróży pasażerów.

Oprócz pojazdów wyposażonych w układy hybrydowe oraz tradycyjne silniki diesla, zakład z Bolechowa produkuje trolejbusy Solaris Trollino wyposażone w silnik firmy Medcom z napędem synchronicznym. Ostatnio 3 takie trolejbusy uzupełniły tabor miejskiego przewoźnika w Lublinie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.