Mocniejszy VW Golf VII GTI

Trwają testy kolejnej generacji Volkswagena Golfa z przydomkiem GTI. W pogoni za mocniejszą konkurencją hot hatch z Wolfsburga zyska mocniejsze serce. Z "cywilnej" oferty wypadnie wersja Twincharger

Volkswagen nie planuje opracowania Golfa GTI w wersji kabriolet.

Między przednimi kołami Golfa GTI dalej będzie pracować turbodoładowana, rzędowa "czwórka" EA888 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2 litrów. Zamiast obecnych 210, będzie jednak generować około 220 koni, a to za sprawą nowego systemu sterowania zmiennym skokiem zaworów Valvelift, zapożyczonego z Audi. Łatwiejsze wykorzystanie potencjału silnika ma umożliwiać dopracowana, elektroniczna imitacja blokady mechanizmu różnicowego - XDS.

Czego brakowało Ci podczas kursu na prawo jazdy? Napisz i wygraj iPada!

Z oferty wypadnie 1,4-litrowy motor Twincharger o pseudonimie EA111, wspomagany turbosprężarką i kompresorem. Jego miejsce zajmie turbodoładowany motor EA112 o mocy 150 koni (czytaj: więcej VW rezygnuje z Silnika Roku? ).

Brytyjska prasa zdradza również, że zarówno Golf VII GTI, jak i najmocniejsza odmiana R zostaną narysowane znacznie odważniej niż ich poprzednicy. Debiut kolejnej generacji modelu nastąpi pod koniec 2012 roku.

Marcin Sobolewski, źródło: Autoblog

ZOBACZ TAKŻE:

Golf GTI do lansu

Używany VW Passat B5

Volkswagen Passat - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.