Frankfurt 2011 | Peugeot 508 RXH

Najnowsza propozycja Peugeota ma 200 KM i napęd na cztery koła. Pod maską znajdziemy pierwszy na świecie układ hybrydowy wykorzystujący silnik diesla. A wszystko w atrakcyjnym opakowaniu "terenowego" kombi

Peugeot jeszcze nie uporał się z wprowadzeniem na rynek swojej pierwszej hybrydy, modelu 3008 HYbrid4, a już zapowiada następną. Podczas jesiennych targów we Frankfurcie francuska marka zaprezentuje kolejne auto wyposażone w ten układ napędowy. Tak, dokładnie ten sam, co w hybrydowym 3008.

Nowy model to nic innego, jak nieco zmodyfikowany Peugeot 508 w wersji "uterenowionej". Posiada dodatkową nazwę RXH i wyposażono w zestaw listew upodabniających go do modeli Audi A4 Allroad Quattro, czy Volvo XC70. Wszystkie te auta łączy napęd na cztery koła, ale każdy realizuje go inaczej.

Peugeot 508 RXH napędzany jest znanym od lat silnikiem diesla HDI 2.0 o mocy 163 KM. Napędza on przednie koła pojazdu. Tylne koła napędzane są przez silniki elektryczne umieszczone na tylnej osi. Łączna moc układu to 200 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Efekt to niższe spalanie. 508 RXH ma średnio zadowalać się 4,2 l/100 km. To dokładnie tyle samo, co zużywa Opel Insignia kombi ecoFLEX (2.0 160 KM). Za eco-Opla trzeba zapłacić 1 500 zł więcej, niż za "zwykłą" (101 900 zł), a ile trzeba będzie wydać na hybrydowego Peugeota?

O tym przekonamy się najwcześniej za kilka tygodni, kiedy to Francuzi z końcu pokażą produkcyjną wersją 3008 HYbrid4 i zdradzą jej ceny. Na premierę rynkową 508 RXH trzeba poczekać aż do przyszłego roku.

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 - ponad 2000 km na jednym baku

Peugeot 4007 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA