W fabrycznym Golfie R, drzemiące pod maską 2-litrowe TSI rozwija moc 270 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pomocą przeprogramowanego ECU, dedykowanego układu wydechowego i zmienionego dolotu niemiecki tuner wyciska z silnika odpowiednio 350 KM i 485 Nm.
To jednak nic. Za odpowiednią dopłatą specjaliści z Siemoneit Racing wyposażą auto dodatkowo w nowy intercooler oraz wydajniejszą pompę paliwową, dzięki którym właściciel niepozornego Volkswagena dysponować będzie mocą, uwaga - 530 KM! Na życzenie klienta inżynierowie mogą również przeprogramować skrzynię DSG co sprawić ma, że i tak szybka zmiana biegów będzie, cytujemy: "błyskawiczna".
Wszystko to brzmi świetnie. Całościowy pakiet modyfikacji przygotowany przez niemieckiego tunera to jednak niemały wydatek. Przeprogramowanie ECU kosztuje 698 euro, zmiany w oprogramowaniu skrzyni DSG - 298 euro, dedykowany układ wydechowy - 1749 euro, a dolot - 449 euro. Za nowy intercooler trzeba zapłacić 1199 euro, a wydajniejszą pompę kolejne 499 euro.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: