Auto budowano w wielkiej tajemnicy w brytyjskim oddziale Skody w Milton Keys. Skoda potrafiąca przekroczyć barierę 200 mil/h to jeden z pomysłów uczczenia okrągłej, dziesiątej rocznicy narodzin pierwszego modelu z dopiskiem vRS. Najszybsza Skoda w historii spróbuje swoich sił podczas Bonneville Speed Week - dorocznej imprezy gromadzącej maniaków szybkości, rozgrywanej na słonych równinach na zachód od Salt Lake City.
Pod maską czeskiego demona szybkości drzemie zmodyfikowany, 2-litrowy silnik TSI. Wyposażony m.in. w turbosprężarkę Garretta (26-28 PSI) i pojony wysokooktanowym paliwem potrafi rozwinąć moc rzędu 600 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na potrzeby bicia rekordu auto otrzymało również nowe, obniżone o 8 cm zawieszenie, aerodynamiczne osłony na koła, wyczynowe opony Goodyeara, klatkę bezpieczeństwa, sportowy system gaśniczy i wyrzutnię spadochronu, który pomoże wyhamować rozpędzoną do 322 km/h czeską limuzynę.
Jeśli chcielibyście pokibicować Skodzie w ataku na rekord tegoroczne święto prędkości w Bonneville rusza 13 sierpnia.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: