Ponad 500 KM w Audi A1

W austriackim Reifnitz rozpoczęło się właśnie wielkie, doroczne święto miłośników tuningu spod szyldu VAG. Audi przygotowało z tej okazji wyjątkowo jadowitą odmianę A-jedynki
Ponad 500 KM w Audi A1 Audi A1 z napędem na cztery koła i mocy 503 KM. Z okazji święta miłośników tuningu w austriackim Reifnitz Audi przygotowało podrasowaną wersję A1. Samochód ma moc 503 KM a 100 km/h osiąga w 3,7 sekundy. W austriackim Reifnitz rozpoczęło się właśnie wielkie, doroczne święto miłośników tuningu spod szyldu VAG. Audi przygotowało z tej okazji wyjątkowo jadowitą odmianę A-jedynki. Niemiecki maluch napędzany jest zmodyfikowanym, pięciocylindrowym TFSI o pojemności 2,5 l. Z turbodoładowanego silnika inżynierowie Audi wykrzesali imponujące 503 KM oraz 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 660! To tylko 23 Nm mniej niż oferuje Ferrari FF. Audi posiada napęd na wszystkie cztery koła. Moc trafia na nie za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Dla lepszej kontroli nad szalejącym pod maską tornadem inżynierowie wyposażyli A-jedynkę w nowe, w pełni regulowane zawieszenie. Wszystko to w aucie ważącym niecałe 1400 kg jest obietnicą kosmicznych osiągów. Obietnica jak najbardziej spełniona. Wskazówka prędkościomierza mija wartość "100" po zaledwie 3,7 sekundy, a 200 km/h "pęka" po niecałych jedenastu (10,9 sek.). Prędkość maksymalna pozostaje słodką tajemnicą twórców małego dzikusa - elektroniczny kaganiec nie pozwala przekroczyć 250 km/h. Wystarczy jedno spojrzenie na A1 Clubsport Quattro, by zorientować się, że mini z Ingolstadt nie chce zgrywać "śpiocha". Poszerzone o 6 cm nadwozie, trudny do przeoczenia pakiet aerodynamiczny i potężne, 19-calowe obręcze kół to głośny manifest "nie zadzierajcie ze mną!". Kabina wyposażona w dwa kubełkowe fotele z Audi R8 GT, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa, rozpórka i specjalne miejsce na kaski w miejscu tylnej kanapy nie pozostawiają wątpliwości do jakich celów auto zostało stworzone. Audi nie zamierza budować więcej egzemplarzy. Małe Quattro będzie ozdobą stoiska niemieckiej firmy podczas Wörtherseetour 2011 w Reifnitz, w Austrii.

Niemiecki maluch napędzany jest zmodyfikowanym, pięciocylindrowym TFSI o pojemności 2,5 l. Z turbodoładowanego silnika inżynierowie Audi wykrzesali imponujące 503 KM oraz 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 660! To tylko 23 Nm mniej niż oferuje Ferrari FF.

Taki potencjał w aucie przednionapędowym po prostu by się marnował. Dlatego też, podobnie jak wspomniana świeżynka z Maranello, Audi posiada napęd na wszystkie cztery koła. Moc trafia na nie za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Dla lepszej kontroli nad szalejącym pod maską tornadem inżynierowie wyposażyli A-jedynkę w nowe, w pełni regulowane zawieszenie.

Wszystko to w aucie ważącym niecałe 1400 kg jest obietnicą kosmicznych osiągów. Obietnica jak najbardziej spełniona. Wskazówka prędkościomierza mija wartość "100" po zaledwie 3,7 sekundy, a 200 km/h "pęka" po niecałych jedenastu (10,9 sek.). Prędkość maksymalna pozostaje słodką tajemnicą twórców małego dzikusa - elektroniczny kaganiec nie pozwala przekroczyć 250 km/h.

Wystarczy jedno spojrzenie na A1 Clubsport Quattro, by zorientować się, że mini z Ingolstadt nie chce zgrywać "śpiocha". Poszerzone o 6 cm nadwozie, trudny do przeoczenia pakiet aerodynamiczny i potężne, 19-calowe obręcze kół to głośny manifest "nie zadzierajcie ze mną!". Kabina wyposażona w dwa kubełkowe fotele z Audi R8 GT, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa, rozpórka i specjalne miejsce na kaski w miejscu tylnej kanapy nie pozostawiają wątpliwości do jakich celów auto zostało stworzone.

Zanim zaczniecie odkładać na swojego Clubsporta, zła wiadomość - Audi nie zamierza budować więcej egzemplarzy. Możecie natomiast zobaczyć auto z bliska. Małe Quattro będzie ozdobą stoiska niemieckiej firmy podczas Wörtherseetour 2011 w Reifnitz, w Austrii. Musicie się jednak pospieszyć, tuningowe święto potrwa tylko do soboty.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Audi A1 | Pierwsza jazda

Audi A1, Citroen DS3, MINI | Wideo

Audi A1 - ogłoszenia

Więcej o: