Ponad 500 KM w Audi A1

W austriackim Reifnitz rozpoczęło się właśnie wielkie, doroczne święto miłośników tuningu spod szyldu VAG. Audi przygotowało z tej okazji wyjątkowo jadowitą odmianę A-jedynki

Niemiecki maluch napędzany jest zmodyfikowanym, pięciocylindrowym TFSI o pojemności 2,5 l. Z turbodoładowanego silnika inżynierowie Audi wykrzesali imponujące 503 KM oraz 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 660! To tylko 23 Nm mniej niż oferuje Ferrari FF.

Taki potencjał w aucie przednionapędowym po prostu by się marnował. Dlatego też, podobnie jak wspomniana świeżynka z Maranello, Audi posiada napęd na wszystkie cztery koła. Moc trafia na nie za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Dla lepszej kontroli nad szalejącym pod maską tornadem inżynierowie wyposażyli A-jedynkę w nowe, w pełni regulowane zawieszenie.

Wszystko to w aucie ważącym niecałe 1400 kg jest obietnicą kosmicznych osiągów. Obietnica jak najbardziej spełniona. Wskazówka prędkościomierza mija wartość "100" po zaledwie 3,7 sekundy, a 200 km/h "pęka" po niecałych jedenastu (10,9 sek.). Prędkość maksymalna pozostaje słodką tajemnicą twórców małego dzikusa - elektroniczny kaganiec nie pozwala przekroczyć 250 km/h.

Wystarczy jedno spojrzenie na A1 Clubsport Quattro, by zorientować się, że mini z Ingolstadt nie chce zgrywać "śpiocha". Poszerzone o 6 cm nadwozie, trudny do przeoczenia pakiet aerodynamiczny i potężne, 19-calowe obręcze kół to głośny manifest "nie zadzierajcie ze mną!". Kabina wyposażona w dwa kubełkowe fotele z Audi R8 GT, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa, rozpórka i specjalne miejsce na kaski w miejscu tylnej kanapy nie pozostawiają wątpliwości do jakich celów auto zostało stworzone.

Zanim zaczniecie odkładać na swojego Clubsporta, zła wiadomość - Audi nie zamierza budować więcej egzemplarzy. Możecie natomiast zobaczyć auto z bliska. Małe Quattro będzie ozdobą stoiska niemieckiej firmy podczas Wörtherseetour 2011 w Reifnitz, w Austrii. Musicie się jednak pospieszyć, tuningowe święto potrwa tylko do soboty.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Audi A1 | Pierwsza jazda

Audi A1, Citroen DS3, MINI | Wideo

Audi A1 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA