Mercedes SLS AMG Roadster

Po "uskrzydlonym" SLS AMG Coupe czas na Roadstera. Pod jego długą maską wciąż pracuje wolnossąca V-ósemka o mocy 571 koni, ale zamiast skrzydeł głowy pasażerów przykrywa miękki dach, zdolny zniknąć za plecami w ciągu 11 s

Dach Roadstera można otwierać i zamykać podczas jazdy z prędkością 50 km/h. Pojemność bagażnika wynosi 173 l, o trzy mniej niż w Coupe.

Ekipa z AMG równolegle opracowała obie wersje nadwoziowe SLS-a, ale ostatnie miesiące poświęciła na dopieszczanie konstrukcji Roadstera. W celu poprawy sztywności karoserii auto otrzymało m.in. wzmocnione progi i dodatkową belkę z tylnymi fotelami. Miękki, trójwarstwowy dach przeszedł szereg testów, którym poddaje się wszystkie kabriolety z gwiazdą. Został kilka tysięcy razy zamknięty i otwarty, sprawdzono jego odporność na kurz i deszcz oraz dopracowano konstrukcję pod względem wyciszenia przy wysokich prędkościach.

Mercedesa SLS AMG Roadster napędza ten sam co Coupé wolnossący motor V8. Z pojemności 6208 ccm generuje on moc 420 kW (571 KM) przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,8 s, a prędkość maksymlana wynosi 317 km/h (ograniczona elektronicznie). Niemcy chwalą się, że SLS AMG Roadster zużywa średnio "zaledwie" 13,2 litra paliwa na każde 100 km.

Mercedes SLS AMG Roadster waży 1660 kg, o 40 kg więcej od Coupe.

Widlaste serce współpracuje z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową o czterech trybach pracy (w tym jeden "oszczędny"). W torowym trybie S+ skrzynia zmienia biegi w zawrotnym tempie 100 milisekud. Kierowca ma ponadto do dyspozycji funkcję RACE START, pozwalającą na maksymalne efektywne ruszenie z miejsca. SLS-a uzbrojono w "szperę", czyli mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.

Nowości? Między fotelami zagości drążek zmiany biegów E-SELECT, zastosowany już w CLS-ie i odświeżonej Klasie E AMG. Na liście wyposażenia zadebiutuje nowy lakier AMG Sepang brown oraz lekkie, 10-ramienne obręcze w kolorze matowej czerni oraz system AMG Performance Media, podający kierowcy szczegółowe dane dotyczące samochodu (m.in. temperaturę oleju, przyspieszenia, czasy okrążeń).

Produkcję Roadstera powierzono zakładom w Sindelfingen, największej fabryce Mercedesa. Gotowy, ręcznie złożony 6,2-litrowy motor V8 będzie tam jednak dostarczany z Affalterbach, gdzie zlokalizowane są zakłady AMG. Zamówienia na Mercedesa SLS AMG Roadster ruszają 1 czerwca 2011 roku. Rynkowy debiut modelu nastąpi jesienią br. Ceny w Niemczech startują od 195 160 euro.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Skrzydlaty Mercedes na tor

Mercedes SLS AMG - najszybszy ambulans świata

Mercedes SLR McLaren - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.