Trzecie wcielenie Opla Zafiry

To ona przed laty pokazała, jak zręcznie zmieścić siedem osób w minivanie. Niebawem na rynek trafi trzecie już wcielenie Zafiry
Trzecie wcielenie Opla Zafiry Auto niebawem trafi na rynek Wkrótce na rynek wejdzie 3. wersja Opla Zafiry. Pod maskę auta trafił silnik benzynowy 1,4 l (120 lub 140 KM) oraz 2-litrowy turbodiesel (110, 130 lub 165 KM) Od 1999 roku Opel sprzedał w Europie ponad 2,2 mln egzemplarzy Zafiry. Zapowiedzią nowej generacji minivana był prototyp, zaprezentowany podczas tegorocznych targów w Genewie. Wersja produkcyjna Zafiry będzie gwiazdą stoiska Opla podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie. Nowa Zafira w zamyśle Niemców ma być bardziej "premium". Wyższa jakość wykończenia idzie tu w parze ze świeżą stylizacją, żywo nawiązującą do prototypu. Krok w krok za nadwoziem podąża projekt kokpitu, wykorzystujący pomysły z Astry i Merivy. Podobnie jak w Citroenie C4, na liście opcji dostępna będzie panoramiczna przednia szyba, znacznie rozświetlająca kabinę. Właśnie, a co z funkcjonalnością? Drugi rząd siedzeń umeblowany zostanie trzema osobnymi fotelami z regulowanymi oparciami i możliwością przesuwania. Środkowe miejsce w razie potrzeby można przekształcić w podłokietnik, a zewnętrzne miejsca przysunąć bliżej siebie. Tak jak do tej pory, w trzecim rzędzie znajdą się dwa chowane w podłodze siedzenia (system Flex7). Opel Zafira trzeciej generacji korzysta z nowej płyty podłogowej o rozstawie osi równym 276 cm (+5,7 cm względem poprzedniczki). Przy pięciu osobach na pokładzie bagażnik mieści 710 litrów (+65 l), a po złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu jego pojemność rośnie do 1860 l (+40 l). Pod maskę Zafiry trafi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 120 lub 140 KM oraz 2-litrowy turbodiesel w trzech wersjach mocy (110, 130 i 165 KM). Każda z wersji zostanie seryjnie uzbrojona w system start-stop i sprzężona z 6-biegową skrzynią ręczną (automaty na życzenie). Niedługo po debiucie w sprzedaży pojawią się także odmiany napędzane LPG i CNG oraz mocniejszymi jednostkami benzynowymi. Opel chce naszpikować Zafirę technologicznymi nowinkami. Wśród opcji znajdą się m.in.: aktywny tempomat, układ monitorujący martwe pole auta, asystent parkowania oraz system inteligentnego oświetlenia. A na koniec niespodzianka. Nowa Zafira nie oznacza końca produkcji poprzedniej generacji. Opel zamierza nadal wytwarzać ją jako alternatywę dla klientów poszukujących tańszego minivana.
Od 1999 roku Opel sprzedał w Europie ponad 2,2 mln egzemplarzy Zafiry.

Zapowiedzią nowej generacji minivana był prototyp, zaprezentowany podczas tegorocznych targów w Genewie (zobacz galerię zdjęć Opla Zafiry Tourer Concept). Wersja produkcyjna Zafiry będzie gwiazdą stoiska Opla podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie.

Nowa Zafira w zamyśle Niemców ma być bardziej "premium". Wyższa jakość wykończenia idzie tu w parze ze świeżą stylizacją, żywo nawiązującą do prototypu. Krok w krok za nadwoziem podąża projekt kokpitu, wykorzystujący pomysły z Astry i Merivy. Podobnie jak w Citroenie C4, na liście opcji dostępna będzie panoramiczna przednia szyba, znacznie rozświetlająca kabinę.

Właśnie, a co z funkcjonalnością? Drugi rząd siedzeń umeblowany zostanie trzema osobnymi fotelami z regulowanymi oparciami i możliwością przesuwania. Środkowe miejsce w razie potrzeby można przekształcić w podłokietnik, a zewnętrzne miejsca przysunąć bliżej siebie. Tak jak do tej pory, w trzecim rzędzie znajdą się dwa chowane w podłodze siedzenia (system Flex7).

Opel Zafira trzeciej generacji korzysta z nowej płyty podłogowej o rozstawie osi równym 276 cm (+5,7 cm względem poprzedniczki). Przy pięciu osobach na pokładzie bagażnik mieści 710 litrów (+65 l), a po złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu jego pojemność rośnie do 1860 l (+40 l).


Rozdajemy kursy bezpiecznej jazdy!


Pod maskę Zafiry trafi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 120 lub 140 KM oraz 2-litrowy turbodiesel w trzech wersjach mocy (110, 130 i 165 KM). Każda z wersji zostanie seryjnie uzbrojona w system start-stop i sprzężona z 6-biegową skrzynią ręczną (automaty na życzenie). Niedługo po debiucie w sprzedaży pojawią się także odmiany napędzane LPG i CNG oraz mocniejszymi jednostkami benzynowymi.

Opel chce naszpikować Zafirę technologicznymi nowinkami. Wśród opcji znajdą się m.in.: aktywny tempomat, układ monitorujący martwe pole auta, asystent parkowania oraz system inteligentnego oświetlenia.

A na koniec niespodzianka. Nowa Zafira nie oznacza końca produkcji poprzedniej generacji. Opel zamierza nadal wytwarzać ją jako alternatywę dla klientów poszukujących tańszego minivana.

Marcin Sobolewski

Używany Opel Zafira A - warto?

Opel Zaifira kontra Citroen C4 Picasso - PORÓWNANIE

Opel Zafira - ogłoszenia

Więcej o: