Audi nie chce być gorsze od Nissana

Kilka miesięcy Nissan temu przedstawił produkcyjną wersję Murano w wersji cabrio. Auto przyjęte zostało dość chłodno, ale najwidoczniej ktoś w Ingolstadt doszedł do wniosku, że taki samochód może się sprzedawać
Audi otworzy Q5? Audi nie chce być gorsze od Nissana. Jak donosi portal AutoExpress koncern Audi na przyszły rok przygotuje wersję kabriolet modelu Q5. Ma to być odpowiedź na Nissana Murano cabrio. Kilka miesięcy Nissan temu przedstawił produkcyjną wersję Murano w wersji cabrio. Auto przyjęte zostało dość chłodno, ale najwidoczniej ktoś w Ingolstadt doszedł do wniosku, że taki samochód może się sprzedawać. Tak się składa, że Audi ma w swoim portfolio podobny model. Co prawda koncepcyjny, ale zawsze to połowa roboty z głowy. Pamiętacie studyjnego Cross Cabriolet Quattro, zaprezentowanego w 2007 roku w Los Angeles? Prototyp zbudowano na płycie podłogowej modeli A4 i A5. Auto było dość duże, mierzyło 4,61 m długości, 1,91 szerokości i 1,63 wysokości i mogło pochwalić się rozstawem osi wynoszącym 2,81 m. Jako, że prototyp pokazany w LA był zwiastunem modelu Q5, współczesne CrossCabrio byłoby najprawdopodobniej zbudowane na bazie tegoż właśnie. Oficjalnie nikt z Ingolstadt nie potwierdził, że otwarty crossover dostał zielone światło, ale na stronach portalu AutoExpress - zaskakująco dobrze poinformowanego w temacie - można przeczytać, że samochód będzie gotowy już w przyszłym roku. Zdaniem brytyjskich dziennikarzy, podobnie jak w modelu studyjnym, auto będzie mogło pomieścić cztery osoby, które na pokład dostaną się jednym z dwojga drzwi. Firma nie zamierza też rezygnować z miękkiego dachu. Po części dlatego, że za sprawą - typowych dla kabrioletów - dodatkowych wzmocnień nadwozia auto będzie i tak ważyć sporo ponad 1700 kg. Audi jest ponoć gotowe wypuścić limitowaną, liczącą ok. 500 egzemplarzy serię kabrioletu, który byłby produkowany najprawdopodobniej w zakładach Magna-Steyr. Cena? Zdaniem dziennikarzy z AutoExpress Audi wyceniło go na około 46 tys. euro.

Tak się składa, że Audi ma w swoim portfolio podobny model. Co prawda koncepcyjny, ale zawsze to połowa roboty z głowy. Pamiętacie studyjnego Cross Cabriolet Quattro, zaprezentowanego w 2007 roku w Los Angeles? Prototyp zbudowano na płycie podłogowej modeli A4 i A5. Auto było dość duże, mierzyło 4,61 m długości, 1,91 szerokości i 1,63 wysokości i mogło pochwalić się rozstawem osi wynoszącym 2,81 m. Czyli nie tylko lans, ale też funkcjonalność i komfort?


Dwudrzwiowy, otwarty crossover Nissana - Murano CrossCabriolet

Jako, że prototyp pokazany w LA był zwiastunem modelu Q5, współczesne CrossCabrio byłoby najprawdopodobniej zbudowane na bazie tegoż właśnie. Oficjalnie nikt z Ingolstadt nie potwierdził, że otwarty crossover dostał zielone światło, ale na stronach portalu AutoExpress - zaskakująco dobrze poinformowanego w temacie - można przeczytać, że samochód będzie gotowy już w przyszłym roku.

Zdaniem brytyjskich dziennikarzy, podobnie jak w modelu studyjnym, auto będzie mogło pomieścić cztery osoby, które na pokład dostaną się jednym z dwojga drzwi. Firma nie zamierza też rezygnować z miękkiego dachu. Po części dlatego, że za sprawą - typowych dla kabrioletów - dodatkowych wzmocnień nadwozia auto będzie i tak ważyć sporo ponad 1700 kg.

Audi jest ponoć gotowe wypuścić limitowaną, liczącą ok. 500 egzemplarzy serię kabrioletu, który byłby produkowany najprawdopodobniej w zakładach Magna-Steyr. Cena? Zdaniem dziennikarzy z AutoExpress Audi wyceniło go na około 46 tys. euro.

I jak Wam się podoba ten pomysł? Czekamy na Wasze opinie i głosy w sondażu (poniżej).

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Audi A6 - skaza na honorze

Audi Q3, zmora BMW

Audi Q5

Twoim zdaniem, ten samochód:
Więcej o: