Z tej okazji współczesne wcielenie Camaro otrzyma nowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Z pojemności 3,6 litra generuje on moc 323 KM przy 6800 obr./min. W porównaniu do poprzednika, jest o 11 KM mocniejszy i o 9,3 kg lżejszy. Inżynierowie Chevroleta dumni są szczególnie z niewielkiego apetytu na paliwo - średnio 7,8 l/100 km w wersji z 6-biegową, ręczną skrzynią. Słabsze Camaro dołącza tym samym do konkurentów, czyli Forda Mustanga i Dodge'a Challangera , którzy niedawno również wzbogacili się o nowe widlaste "szóstki".
To nie koniec nowości. Lista opcji wersji SS obejmuje teraz sportowe zawieszenie FE4, pozwalające lepiej wykorzystywać potencjał silnika Camaro. Zestrojenie odpowiada temu z najmocniejszej wersji ZL1 (czytaj o nowym Chevrolecie Camaro ZL1 ) . Pakiet obejmuje sztywniejsze amortyzatory, grubsze stabilizatory (o średnicy 23 mm z przodu i 24 mm z tyłu) oraz 20-calowe alufelgi z oponami 245/45 i 275/40, odpowiednio: z przodu i z tyłu auta.
Camaro z rocznika 2012 wzbogaci się również o seryjny tylny spojler, nowe zegary i kierownicę oraz opcjonalną kamerę cofania. Na deser do salonów trafi jubileuszowa wersja na 45. urodziny modelu, dostępna w wersji V6 i V8. Jej znaki szczególne to ozdobne pasy, kontrastujące z lakierem Carbon Metlallic Flash, oraz 20-calowe alufelgi. Za drzwiami czekają fotele obszyte czarną skórą i liczne emblematy, podkreślające rocznicowy charakter auta.
Marcin Sobolewski
Chevrolet Camaro posłuży w Indianapolis 500