Aukcja szalonych prototypów od Bertone

21 maja na aukcję trafią unikatowe projekty studia stylistycznego Bertone z lat 60. i 70. Właśnie tak wyobrażano sobie wtedy samochody przyszłości

Lamborghini Marzal (1967), Lancia Stratos HF Zero (1970), Chevrolet Testudo (1963), Lamborghini Bravo (1974), Lamborghini Athon (1980) i Lancia Sibilo (1978) to lista eksponatów, które 21 maja trafią na aukcję organizowaną przez RM Auctions. Wszystkie modele pochodzą z kolekcji likwidowanego muzeum Bertone.

Najbardziej znamienite z tego grona modele - Lamborghini Marzal i Lancia Stratos HF Zero - wycenione zostały na 1-1,8 mln euro. To właśnie tym egzemplarzem Lamborghini książę Rainier III i księżna Grace przyjechali w 1967 roku na Grand Prix Monaco. Sercem auta jest 2-litrowy benzyniak o mocy 172 KM. Futurystyczną Lancię napędzał z kolei 1,6-litrowy silnik V4 o mocy 132 KM.

Za aerodynamicznie stylizowanego Chevroleta Testudo dom aukcyjny spodziewa się otrzymać 500-800 tys. euro. Pod mierzącą zaledwie 106 cm wysokości karoserią drzemie 2,7-litrowy motor V6 o mocy 145 koni.

Prototypy nie tylko wyglądają, ale i jeżdżą. Licytowane Lamborghini Bravo ma 65 tys. km przebiegu.

Nieco "tańsze" są dwa modele Lamborghini, Bravo i Athon, wycenione na 150-220 tys. euro. Pierwszy z nich designem przypomina produkcyjnego Countacha, drugi zaś uosabia designerskie nurty przełomu lat 70. i 80. Obydwa zasilane są 3-litrowymi silnikami V8 o mocy - odpowiednio - 300 i 260 KM.

Ostatnia w stawce jest zbudowana na podwoziu Stratosa Lancia Sibilio, zaprezentowana podczas turyńskiego salonu samochodowego w 1978 roku. Przewidywana cena? 60-100 tys. euro.

Ile w stylizacji dzisiaj produkowanych aut pozostało z dawnych wyobrażeń designerów Bertone? Zapraszamy do galerii zdjęć . Aukcja prototypów odbędzie się podczas organizowanego 21 maja we Włoszech pokazu klasycznych aut Concorso d'Eleganza Villa D'Este.

Marcin Sobolewski, źródło: autogen.pl

Lamborghini Aventador - GALERIA

Żegnaj, Murcielago! - WIDEO

Lamborghini Gallardo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.