Elektryczny crossover Kii

Podczas salonu samochodowego w Seulu Kia zaprezentowała model Naimo - prototyp elektrycznego crossovera
Elektryczny crossover Kii Podczas salonu samochodowego w Seulu Kia zaprezentowała model Naimo Kia zaprezentowała model Naimo. Auto mierzy 3,9 metra długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości. Samochód posiada silnik elektryczny rozwijający moc 109 KM Podczas salonu samochodowego w Seulu Kia zaprezentowała model Naimo. Auto mierzy 3,9 metra długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości. Dla łatwiejszego dostępu do wnętrza konstruktorzy zrezygnowali ze środkowych słupków i zastosowali tylne drzwi otwierane "pod prąd". Nazwa "Naimo" pochodzi od koreańskiego "Ne-Mo" oznaczającego kwadratowy kształt i trzeba przyznać, że doskonale pasuje do oszczędnego w formie, pudełkowatego nadwozia prototypu. Jak przystało na model studyjny, elektryczny crossover Kii może pochwalić się nietuzinkowymi rozwiązaniami, jak asymetryczny, panoramiczny dach czy LED-owe reflektory. Ciekawostką jest także brak standardowych wycieraczek, które zastąpiono "powietrznym ostrzem", czyli rodzajem dmuchawy, umieszczonej u podstawy przedniej szyby. Nowoczesny, młodzieżowy charakter auta podkreślają dodatkowo 20-calowe obręcze kół, szczelnie wypełniające "nadmuchane" nadkola. Wnętrze może być przykładem stylistycznego minimalizmu. Jasne tworzywo o wyraźnej fakturze przeplata się z chromowanymi detalami oraz szlachetnym drewnem na podłodze i elementach tapicerki drzwi. Koła konceptu napędza silnik elektryczny rozwijający moc 109 KM oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna prędkość, z jaką można podróżować, to 150 km/h. Energię motor czerpie z zestawu litowo-polimerowych akumulatorów (27 kWh) umieszczonych pod podłogą bagażnika. Na jednym ładowaniu ekologiczny crossover może przejechać dystans 200 kilometrów. Ponowne pełne naładowanie akumulatorów zajmuje 5,5 godziny, szybkie (80 proc.) tylko 25 minut.

Auto mierzy 3,9 metra długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości. Dla łatwiejszego dostępu do wnętrza konstruktorzy zrezygnowali ze środkowych słupków i zastosowali tylne drzwi otwierane "pod prąd". Nazwa "Naimo" pochodzi od koreańskiego "Ne-Mo", oznaczającego "kwadratowy kształt" i trzeba przyznać, że doskonale pasuje oszczędnego w formie, pudełkowatego nadwozia prototypu.

Jak przystało na model studyjny, elektryczny crossover Kii może pochwalić się nietuzinkowymi rozwiązaniami, jak asymetryczny, panoramiczny dach czy LED-owe reflektory. Ciekawostką jest także brak standardowych wycieraczek, które zastąpiono "powietrznym ostrzem", czyli rodzajem dmuchawy, umieszczonej u podstawy przedniej szyby. Nowoczesny, młodzieżowy charakter auta podkreślają dodatkowo 20-calowe obręcze kół, szczelnie wypełniające "nadmuchane" nadkola.

Wnętrze może być przykładem stylistycznego minimalizmu. Jasne tworzywo o wyraźnej fakturze przeplata się z chromowanymi detalami oraz szlachetnym drewnem na podłodze i elementach tapicerki drzwi.

Koła konceptu napędza silnik elektryczny rozwijający moc 109 KM oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna prędkość z jaką można podróżować to 150 km/h. Energię motor czerpie z zestawu litowo-polimerowych akumulatorów (27 kWh) umieszczonych pod podłogą bagażnika. Na jednym ładowaniu ekologiczny crossover może przejechać dystans 200 kilometrów. Ponowne, pełne naładowanie akumulatorów zajmuje 5,5 godziny, szybkie (80%) tylko 25 minut.

 

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Kia Venga | Za kierownicą

Nowa Kia Rio z bliska

Kia - ogłoszenia

Więcej o: