Drugi prototyp Toyoty FT-86 to według Japończyków "niemal" produkcyjna wersja modelu. Przypomnijmy, że odwołuje się on do tradycji takich tuz jak 2000GT (poznaj historię Toyoty 2000GT ), MR2, Celica czy Supra. Szeroka publiczność po raz pierwszy zetknęła się z nim podczas tokijskiego salonu w 2009 roku.
W nowym wydaniu styliści dostosowali nieco przetłoczenia zderzaków do rzeczywistości, zrezygnowali z pokrytego czarnym lakierem przedniego słupka, sięgnęli po diody LED i zmienili kształt tylnych lamp. Efekt? Więcej agresji w stosunku do subtelnie nakreślonego pierwowzoru. Nieznacznie zmieniły się też wymiary karoserii - "genewska" FT-86 jest o 7,5 cm dłuższa (423,5 cm), o 3,5 cm szersza (179,5 cm) i o 1 cm wyższa (127 cm) od "tokijskiej". Rozstaw osi nadal wynosi 257 cm.
Sercem Toyoty FT-86 będzie 2-litrowy bokser o mocy 240 koni, za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej przekazujący siłę napędową na koła tylnej osi.