Silnik powstał przy udziale inżynierów Fiat Powertrain i wykorzystuje system wtrysku common rail Multijet II (do 8 sekwencji w ciągu jednego cyklu) oraz turbosprężarkę Garrett ze zmienną geometrią łopatek. Do współpracy otrzymał automatyczną przekładnię o (tylko) 5 przełożeniach. Tym samym z oferty zniknie Grand Cherokee z 218-konnym motorem 3.0 CRD, dostarczonym przez Mercedesa.
Słabsze wydanie nowego turbodiesla osiąga 190 KM przy 4000 obr./min i 440 Nm w przedziale 1600-2800 obr./min. W mocniejszej wersji generuje on moc 241 KM przy 4000 obr./min i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 1800-2800 obr./min. Według producenta, 241-konny Grand Cherokee potrzebuje średnio 8,3 litra oleju napędowego na każde 100 km.
Jeep Grand Cherokee z nowym sercem będzie - obok odnowionego niedawno Patriota i Compassa - atrakcją stoiska firmy podczas najbliższych targów w Genewie . Na drogi wyjedzie w czerwcu br.