Sportowy sedan Acury skutecznie konkuruje w USA z BMW serii 3 . Obecna, produkowana od 2008 roku generacja TL-a zbliżyła się wymiarami nawet do BMW serii 5 (4,97 m długości). Niestety, nie cieszy się za Oceanem popularnością poprzedników. Powód? Nie bez znaczenia była awangardowa stylizacja przedniego pasa.
1. i 3. generacja Acury TL (modele z lat 1995 i 2004)
Zaprezentowana podczas Chicago Auto Show Acura TL wygląda równie dynamicznie, ale jakby lżej. Japończycy pozbyli się nieco chromowanej galanterii, zrezygnowali z wulgarnych przetłoczeń zderzaków i sięgnęli po nowe wzory obręczy kół w rozmiarze od 17 do 19 cali.
Pod blaszanym płaszczem zagości nowy, chwalony za tempo zmiany biegów automat o 6 przełożeniach. Będzie on współpracować z 3,5- lub 3,7-litrowym silnikiem V6 (odpowiednio: 280 KM i napęd na przednią oś lub 305 KM i napęd SH-AWD). Talenty nowej przekładni ujawniają się także na stacji benzynowej - średni apetyt przednionapędowej wersji spadł z 9 do 8,1 l/100 km.
Na liście wyposażenia debiutuje system nawigacji z 60-gigabajtowym dyskiem twardym i nagłośnieniem o mocy 410 W, wentylowane fotele i układ monitorowania martwego pola pojazdu.