Wszystkie warianty doładowanych czterocylindrowców bazować będą na takim samym, nowym silniku o pojemności 2-litrów. Najmocniejsza jego odmiana, dzięki zastosowaniu podwójnej turbiny typu "twin-scroll" rozwijać ma moc 245 KM. Słabsze wersje, oprócz innej mapy silnika, korzystać będą najprawdopodobniej z konwencjonalnej, pojedynczej turbiny.
245-konna, turbodoładowana "czwórka" debiutuje właśnie pod maską BMW X1 , gdzie zastąpiła wolnossący silnik sześciocylindrowy o pojemności 3 litrów. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 310 do 350 Nm, do setki auto rozpędza się o 0,7 sek. szybciej, a mimo to może pochwalić się niższym zużyciem paliwa. Emisja CO2 spadła z 219 do 183 g/km.
Pełna paleta turbodoładowanych, 4-cylindrowych silników zadebiutuje pod maską nowej generacji BMW serii 3 .
ZOBACZ TAKŻE:
To już 25 lat - historia BMW M5 - CZYTAJ TUTAJ