Salon Genewa 2011 | 380 KM i 6,8 l/100 km - Porsche Panamera S Hybrid

Sportowa limuzyna Porsche zadebiutuje w Genewie w nowej wersji. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu Panamera S Hybrid osiąga setkę w 6 s, może pędzić z prędkością 270 km/h i... zużywa średnio zaledwie 6,8 l/100 km
Nowe Porsche Panamera S Hybrid Sportowa limuzyna Porsche zadebiutuje w Genewie w nowej wersji Nowy Porsche Panamera S Hybrid osiąga "setkę" w 6 s, może pędzić z prędkością 270 km/h i zużywa średnio zaledwie 6,8 l/100 km Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu Panamera S Hybrid osiąga setkę w 6 s, może pędzić z prędkością 270 km/h i... zużywa średnio zaledwie 6,8 l/100 km. Wynik ten dotyczy jednak wersji z oponami Michelin o zmniejszonych oporach toczenia. Apetyt Panamery ze standardowym ogumieniem rośnie do 7,1 l/100 km. W ciągu 15 miesięcy od debiutu Porsche sprzedało 30 tys. egzemplarzy Panamery. Oznacza to, że model zyskał 13-procentowy udział w segmencie aut luksusowych. Sercem auta jest 3-litrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM, współpracujący z 8-biegowym automatem i wspierany przez 47-konny motor elektryczny. Ten ostatni pełni rolę alternatora i rozrusznika, ale może również samodzielnie napędzać Panamerę - energii zgromadzonej w niklowo-metalowo-wodorkowych akumulatorach wystarczy na pokonanie 2 km z prędkością do 85 km/h. Inżynierowie Porsche chwalą się także możliwością "żeglowania" na autostradach i drogach ekspresowych, znaną już z hybrydowej odmiany Cayenne. Tryb ten pozwala na jazdę z prędkością do 165 km/h i wyłączonym silnikiem spalinowym, gdy ten nie dostarcza mocy. Nowa hybryda Porsche posiada bogatsze niż "zwykła" odmiana S wyposażenie, w zakres którego wchodzi m.in.: skórzana tapicerka, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznym systemem kontroli tłumienia (PASM), układ Servotronic oraz wycieraczkę tylnej szyby. Panamera S Hybrid pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 r. Cena modelu w Niemczech to 106 185 euro.

Wynik ten dotyczy jednak wersji z oponami Michelin o zmniejszonych oporach toczenia. Apetyt Panamery ze standarowym ogumieniem rośnie do 7,1 l/100 km.

W ciągu 15 miesięcy od debiutu Porsche sprzedało 30 tys. egzemplarzy Panamery. Oznacza to, że model zyskał 13-procentowy udział w segmencie aut luksusowych. Zobacz porównanie Porsche Panamery i Aston Martina Rapide.

Sercem auta jest 3-litrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM, współpracujący z 8-biegowym automatem i wspierany przez 47-konny motor elektryczny. Ten ostatni pełni rolę alternatora i rozrusznika, ale może również samodzielnie napędzać Panamerę - energii zgromadzonej w niklowo-metalowo-wodorkowych akumulatorach wystarczy na pokonanie 2 km z prędkością do 85 km/h.

Inżynierowie Porsche chwalą się także możliwością "żeglowania" na autostradach i drogach ekspresowych, znaną już z hybrydowej odmiany Cayenne. Tryb ten pozwala na jazdę z prędkością do 165 km/h i wyłączonym silnikiem spalinowym, gdy ten nie dostarcza mocy.

Nowa hybryda Porsche posiada bogatsze niż "zwykła" odmiana S wyposażenie, w zakres którego wchodzi m.in.: skórzana tapicerka, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznym systemem kontroli tłumienia (PASM), układ Servotronic oraz wycieraczkę tylnej szyby.

Panamera S Hybrid pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 r. Cena modelu w Niemczech to 106 185 euro.

Marcin Sobolewski

Dwudrzwiowe Porsche Cayenne

Lane Assist - zawsze skuteczny?

Porsche 911 - ogłoszenia

Więcej o: