Wynik ten dotyczy jednak wersji z oponami Michelin o zmniejszonych oporach toczenia. Apetyt Panamery ze standarowym ogumieniem rośnie do 7,1 l/100 km.
Sercem auta jest 3-litrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM, współpracujący z 8-biegowym automatem i wspierany przez 47-konny motor elektryczny. Ten ostatni pełni rolę alternatora i rozrusznika, ale może również samodzielnie napędzać Panamerę - energii zgromadzonej w niklowo-metalowo-wodorkowych akumulatorach wystarczy na pokonanie 2 km z prędkością do 85 km/h.
Inżynierowie Porsche chwalą się także możliwością "żeglowania" na autostradach i drogach ekspresowych, znaną już z hybrydowej odmiany Cayenne. Tryb ten pozwala na jazdę z prędkością do 165 km/h i wyłączonym silnikiem spalinowym, gdy ten nie dostarcza mocy.
Nowa hybryda Porsche posiada bogatsze niż "zwykła" odmiana S wyposażenie, w zakres którego wchodzi m.in.: skórzana tapicerka, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznym systemem kontroli tłumienia (PASM), układ Servotronic oraz wycieraczkę tylnej szyby.
Panamera S Hybrid pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 r. Cena modelu w Niemczech to 106 185 euro.