Salon Genewa 2011 | Nowe, amerykańskie Fiaty i Lancie
W Genewie pojawi się także Freemont - nowy crossover Fiata, bazujący na Dodge'u Journeyu. Zdjęcia jego kabiny znajdziecie w galerii.
Amerykańsko-włoski alians nie zamierza maskować pochodzenia nowych modeli Lancii. W Genewie, obok zupełniej nowego Ypsilona, pojawi się Flavia, Thema i Grand Voyager, czyli europejskie odpowiedniki Chryslera 200, 300 i... Grand Voyagera. Odpowiedniki to chyba właściwe słowo, ponieważ z zewnątrz auta różnią się od siebie w zasadzie tylko emblematami.
Lancia opisuje Themę jako "prawdziwą alternatywę w segmencie premium". Ciężar sprzedaży ma dźwigać głównie nowy turbodiesel V6 produkcji VM o pojemności 3 litrów i mocy 190 lub 224 KM, współpracujący z 5-biegowym automatem. Benzyniaki reprezentować będzie 3,6-litrowa V-szóstka Pentastar, generująca 292 KM i sprzęgnięta z automatyczną skrzynią o 8 przełożeniach. W 2012 roku do oferty dołączy wersja hybrydowa.
Jakieś zmiany w stosunku do Chryslera 300? Włosi odrobinę przestylizowali oprawę lamp przeciwmgłowych, a kabinę wykończyli skórzaną tapicerką Poltrona Frau, znaną z Musy czy Delty. Do europejskich standardów przystosowana została charakterystyka zawieszenia oraz układu kierowniczego, a także poziom wyciszenia kabiny. Na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa aktywnego, w tym układu minimalizującego skutki kolizji oraz monitorującego martwą strefę pojazdu.
Flavia - nowy "średniak" Lancii - bazuje z kolei na odświeżonym niedawno Chryslerze 200. Do Europy trafi w wersji sedan i kabriolet, z nowymi materiałami wykończeniowymi wewnątrz oraz z paletą benzynowych i wysokoprężnych silników Fiata pod maską.
Ostatnia nowość to Lancia Grand Voyager, blisko spokrewniona z Chryslerem Town & Country (czytaj o faceliftingu Chryslera Town & Country). 5,14-metrowy van dostępny będzie z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra i mocy 283 koni lub 2,8-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM.
Nowe modele pojawią się w europejskich salonach Lancii w październiku br. Jak myślicie, czy polityka "przeszczepiania znaczków", na której sparzyli się kiedyś amerykańscy giganci, okaże się dla Fiata i Chryslera dochodowa?
![]() |
![]() |
500-ka dla Amerykanów - ZOBACZ TUTAJ
-
Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- Opinie Moto.pl: nowa Dacia Sandero. Mały-wielki problem. Dla konkurencji
- W Warszawie pojawią się nowe karetki pogotowia. Przygotowano je na bazie Fiata Ducato
- Joe Biden ścigał się z Colinem Powellem na lotnisku. Obaj za kierownicami Chevroletów Corvette [WIDEO]
- Spory wzrost rejestracji samochodów elektrycznych w 2020 roku. Wciąż jednak jest ich niewiele
- SUV-y premium w przystępnej racie? To możliwie, dzięki finansowaniu Mercedesa
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (17)
- Uszkodzone lusterko Belgia (22)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (26)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (28)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (53)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (10)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)